Jump to content

Hvite intr. plater


Guest Sierra råner

Recommended Posts

Guest Sierra råner

Hei.

 

Tenkte jeg skulle lage meg hvite instrumentplater for speedo, rpm osv. i dag, men det var lettere sagt enn gjort.. Orginalplatene er limt på plexiglass.

 

Men er det noen som har gjort det selv, eller finnes det en plass å få kjøpt?

 

Her er instr. panelet:

utendeksel.jpg

 

Takker for sider som kan hjelpe, eller linker til maler ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner
mk2 sierra? trur jeg har liggende

 

 

Ikke spør så vanskelig :P Kjøpte bilen i går, min førstebil sådan.. Så er blank på navn og sånn..

 

Vet bare at det ikke er orginal intr.panel, for den andre lå baki(uten rpm)

Motor er også byttet på den, til en forgasser 105hester.. står weber på forgasser.. Eneste jeg vet om motor :P

 

Ikke dohc, eller har jeg ikke peil :)

 

Men til topic, se om du finner da, så tar du bilde? ;) laga selv eller kjøpt?

Link to comment
Share on other sites

Scan inn på pcn og modd i photoshop? vet om endel som har gjort det....

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner

Det som er prob. Siden det greiene sitter på plexiglass, også tørr jeg ikke nappe i nålene for hardt, er vel limt på? :P

 

hjelp ? :)

Link to comment
Share on other sites

2 kjøkken smørekniver, så vipper du av nålene, har selv gjort dette, org skivene sitter ikke så godt på plexi glasset. eg kjøpte hvite skiver hos AST Performance i Bergen.. og har du 89 modell sierra, er det mk2 ;) kjøp skiver til cosworth..

Link to comment
Share on other sites

Jepp! Akkurat dem der :D Kan jo modde størrelse i ps og printe ut da ;P

 

Jepp, og hvis du priter dem på tynt klistremerke "papir" så er det bare å montere etterpå, men nåla må jo av uanset da ;)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Noen som har målene på disse "skivene"hvor store de skal være???

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner

rpm og speedo er 10,5x10,5cm og bensin og temp er 9,8x10cm ;) På min som jeg målte nå iaff :P

 

120står rett opp på min og på den hvite det er bilde av, så det blir rett :)

 

sånn ser det ut uten nåler..

 

utennler.jpg

Edited by Sierra råner
Link to comment
Share on other sites

Tenkte å lage skiver i photoshop, men må være lik avstand mellom alt vis ikke vil d jo vise feil, noen som scanna inn noen orginale på pcn eller har liggende? forresten hvordan blir bakgrunnsbelysningen når man har hvit bakgrunn og svarte tall kontra det motsatte som er orginalt?

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner
Tenkte å lage skiver i photoshop, men må være lik avstand mellom alt vis ikke vil d jo vise feil, noen som scanna inn noen orginale på pcn eller har liggende? forresten hvordan blir bakgrunnsbelysningen når man har hvit bakgrunn og svarte tall kontra det motsatte som er orginalt?

 

Blir for lyst.. Men skal ha blåe pærer i jeg da.. Så det vil bli en viss fargeforskjell :)

 

Edit: Eneste blink, langlys brekk og batteri som vil bli feil, siden det er farge"papir" på dem, men tar å skjærer ut dem og limer på!

Edited by Sierra råner
Link to comment
Share on other sites

Funker ikke å bare bytte om til blå pærer bare, er noe sånn dioder å noe andre greier inni der som er grønne

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner
Funker ikke å bare bytte om til blå pærer bare, er noe sånn dioder å noe andre greier inni der som er grønne

 

joda, akkurat på de intrumentene der så er det fargepapir under, med vanelige pærer i, de skal jeg ha, men "fargepapiret" klipper jeg ut å limer inn på det nye sånn at det vises grønt når jeg blinker, blått når fjernlys er på osv ;)

Link to comment
Share on other sites

men er det noen plass på nette der en kan bestillle ifra?

sett etter dette sjøl..

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

holder på å demontere instrumentpanele og d, men dødli trangt bak der, Fått ut selve kablene til instrumentene bak der, men speedomtervaieren er d vel som sitter igjen, hvordan kommer man til på denne? må man skru ut hele interiøret foran for å komme til på denne :( ??

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Noen som har gjort dette før ???????

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

strekk litt i den, til du får hånden inn og får tatt på kontakten bak der, så skal du kinpe på den hvite kontakten (er ett mkt pungt på 1/4 av kontakten) og dra ut, syns det er værre å sette den på plass igjen, da speedo vaieren er firkantet og ikke alltid treffer rett på, du skal høre ett lite klikk når den er på plass.. håper dette hjalp litt :D

Link to comment
Share on other sites

strekk litt i den, til du får hånden inn og får tatt på kontakten bak der, så skal du kinpe på den hvite kontakten (er ett mkt pungt på 1/4 av kontakten) og dra ut, syns det er værre å sette den på plass igjen, da speedo vaieren er firkantet og ikke alltid treffer rett på, du skal høre ett lite klikk når den er på plass.. håper dette hjalp litt :D

 

hehe har strekt den som bare d:P kommer ikke til, men får prøve å strekke litt til da! trangt bak der, sliter med å få d ut, så jeg gruer meg til å sette d inn:P hehe

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...