Jump to content

Recommended Posts

Guest epcz
Posted

Jeg har lyst å få sierra'n min litt stivere og bedre å kjøre! Det er ikke noe gøy å kjøre fort med den, for den lever sitt eget liv på veien! hva kan jeg gjøre?

Stive senkefjærer?

skal ta en hjulstilling, for den sporer litt! men noe annet som kan være en årsak til dette?

takker for alle svar :)

Guest Tracid
Posted

Bytt dempere og fjærer. F.eks gule koni og eibach fjærer. Det er absolutt verdt pengene...

Guest epcz
Posted
Tipper du har dårlige foringer og bærekuler også, er derfor den sporer ;)

hmm.. dyre greier dette ?

Guest epcz
Posted
Bytt dempere og fjærer. F.eks gule koni og eibach fjærer. Det er absolutt verdt pengene...

mye må man gi for et par koni og eibach fjærer da? og kor får man tak i eibach fjærer ?

Posted

Eibach-fjærer til Sierra koster ca. 2500kr. og fåes kjøpt hos blant annet Kollevold. Kjørte med gule Koni, gule foringer i forstilling og Eibach på min gamle Sierra sedan 4x4, og den var veldig god tight og fin å kjøre med det oppsettet.

Guest K_Duck
Posted

Jeg låntar denne tråden et øyeblikk jeg :blush:

Sierraen min (jfr sigg) har et 40mm Lesjöfors/B&G senkesett liggende baki - monteringen står på vent da jeg tenker som følger: Bilen er gammel og lat, men jeg har lyst til å forbedre den så goth det går uten å blakke meg. Settet var relativt billig, og følgelig bør jeg handle kortere/bedre (sports)dempere i omtrent samme prisklasse. Her lurer jeg på hvorvidt Mekonomen-/Autopartsdeler er dugelig nok (en av de to kjører kyb, som jeg tror kan være noe)?

Innspill? Er jeg på viddene som vanlig? :ph34r:

Posted (edited)

skal det være billigt så køb gode fjedre og sachs dæmpere og deflex foringer.. eftersigende skulle sachs dæmpere være justerbare. jeg ved det dog ikke. men har kun hørt det fra en forhandler. cosworth køre sachs standart.

men køb gode fjedre(over gennemsnits pris) for de har ikke den kedlige tendens til at blive lavere med alderen.

og køb nye foringer til hele bilen før du får den sporet. alle de små fejl kan nemt ligge i gamle og bløde foringer. prismessigt ligger deflex i den billige ende og powerflex i den dyre. men i en bil som en vanlig sierra så er deflex langt fint.. og jeg tvivler på at du kan mærke forskel på de 2 mærker ud over prisen.. det negative ved deflex er at der kan være op til 8ugers leveringstid.. add er www.deflex.co.uk

på min egen sierra har jeg en komplet K.A.W undervogn der består af gule koni som er justerbare i hårdheden og kaw fjedre. sådan et sæt koster i danamrk ca 4500kr +25% moms. så har jeg deflex foringer i hele undervognen.. det kostede 1100dkr alt incl. tårnstiveren koster ca 1000-1200kr i alu. den i bag kan nemt lave selv hvis man har en svejser og vinkelsliber.

og så ind for at få den sporet... så har du en bil som er minimum 13år gammel men køre bedre en d en ny bil..

Edited by møffe
Guest epcz
Posted

okok ! takker for all hjelp :)