Jump to content

Recommended Posts

Posted

skal snart til å lakkere cosworthen min. og tenkte å sette bort hele jobben for best mulig resultat.. men så kom jeg i snakk med en estlender som jobber her, og han sa at man fikk hele jobben for 5000kr i estland.. (grunnarbeid+lakk+lakkering), han skal undersøke dette da han nå reiser til bake en tur. og jeg skulle få bo hos han.

så da kommer mitt spørsmål. noen som har gjort, eller hørt om noen som har resit til estland for å få gjort dette før? hvordan er det å kjøre cosworth i estland, er den borte hvis du er 1min inne på en cafè?:)

Guest kjell ove_88
Posted

Veit ikkje om folk så har reist til Estland, men eg veit om ein så reiste til Polen for å resturere opp heile bilen igjen og det kom på ca 20 000 kr med lakkering, jobb og alt.

han vart ihvertfall fornøgd med bilen, det var foressten ein Chevrolett eller korleis det skrivast og ikkje ein Cosvorth.

Posted

har hørt det samme, faren til en kompis sendte en gammel hiace til polen, overhaling av motor, nytrekkt skinn interiør i hele bilen, og hel lakkerig.. 20 flak.

heter Chevrolet.

Posted

har en kjenning som er avgårde denne helgen og henter mustangen sin fra Estland , etter komplett overhaling og rust sveis / plate bytte - lakering . Og blir bilen så fin som de bildene han har fått tilsent tilsier er jeg IKKE redd og sende biler dit for oppbygging ............Dette er ikke en bagårds mek -men ett stort reg firma - med opprettere med fag brev ........

Guest Taunus Basic
Posted

Har hørt om slikt ja.. Bare sørg for at dere får snakke med refaranser fra Norge FØR dere sender avsted biler..

Sier seg selv med de kostnadene de har nedover at det vil bli billigere. 15-25 kroner timen, og 100 kroner literen for lakk.. Eller noe sånt, klart det blir billig.

Posted

Viss noen vet om gode verksteder der nede så kan de jo legge ut navn og info om de her??

Virker jo ganske så genialt å gjøre det på den måten der, utrolig nok noe som både er billig å bra :)

Eneste minuset er jo å sende bilen sin ned dit, kryr jo av biltjuver der nede :(

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her