Jump to content

Lakke plast


Recommended Posts

Jeg har et spørsmål...

 

Jeg har lyst til å få lakkert fangerne på sierra'n mi, men vet ikke om resultatet blir bra. Det sitter sånne "vanlig" plastfangere med bittesmå riller, eller hva jeg skal kalle det. Hvis det blir aktuelt blir det en lakkerer som gjør jobben.

 

Blir dette pent? Noen som har gjort dette selv og som kanskje kan komme med noen tips? det hadde vært fint! :)

 

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

hadde en stv med samma fangeren. Ble lakka proft men allerede etter etter 1 år begynte det å flasse. Har sjekket med flere lakkerere og det de sier er at denne fangeren nesten er komplett umulig å lakke så det sitter. Kjøp en fanger som er ferdig grunnet så går det, måtte gjøre det på min før det ble bra

Link to comment
Share on other sites

Guest No^Fear_

går helt fint har gjort d me begge mine sierra,er vist du ska ha glatt finish må du helst bruke mye plast filler

Link to comment
Share on other sites

sprøyte er egentlig best, mne må ha litt trening først. vis ike så funker sprayboks vis du gjør det på nesten samme måte som med sprøyte. anbefaller klarlakk på toppen så det blir en blan og fin overflate ;)

Link to comment
Share on other sites

gå helt over for så å stoppe. så begynne over igjen. skal alltid utafor matriallet du skal lakke på før du fortsetter. så det ikke blir for mye på et sted. er ihvertfall det bestefaren min sa til meg. skal lakke mopeden snart

Link to comment
Share on other sites

Guest st_anger

fangern min er lakka et strøk med spraylakk fra europris :D

 

 

funker som bare **** det. har ikke flassa eller noen ting. :D :D

 

 

det koster ikke mere enn 39 spenn men ser helt ok ut :P

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.8v6

Det hvar jeg som lakka den fangeren til st anger :D he he og den boksen kosta 34 kr ikk 39 :D Den fangeren er grunnet to ganger med plast primer å tre lag fyller.. Så er det bare å legge på lakk bare husk å våtslipe før du legger på lakken :D

Edited by 2.8v6
Link to comment
Share on other sites

Guest st_anger
Det hvar jeg som lakka den fangeren til st anger :D he he og den boksen kosta 34 kr ikk 39 :D Den fangeren er grunnet to ganger med plast primer å tre lag fyller.. Så er det bare å legge på lakk bare husk å våtslipe før du legger på lakken :D

 

 

ja ja ja. ikke ver så nøye da. :P hadde den ikke vert grunna osv hadde jeg fortsatt gjort det samma :D

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.8v6

Grunninga blir jo aldri lagt 1000%, våtslip med 2000 papir.. :) Ådet hvar faktisk min ide å kjøpe lakk på eupris

Edited by 2.8v6
Link to comment
Share on other sites

Guest st_anger
Hehe... Men er det så bra fargeutvalg på europris da? :P Der har dem vel bare rød, gul, blå og svart? :P

 

 

ja jeg har jo svart bil da. hehe. er ikke 100% lik som det andre men 90%??

 

hehe. blei vertfall helt ok :D

Edited by st_anger
Link to comment
Share on other sites

Guest st_anger
Grunninga blir jo aldri lagt 1000%, våtslip med 2000 papir.. :) Ådet hvar faktisk min ide å kjøpe lakk på eupris

 

 

greit greit. var ikke meninga å ta credit for den geniale iden der :P

 

billigste å beste jeg har vert borti :P

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Enklest med svart eller hvit bil..:P Da er det jo bare å handle på Europris! :P

Har sett svart lakk fra europris på bil før.. Blir helt greit resultat! :)

Hvor kjøper man plast primer og fyller?

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...