Jump to content

Billige Fjærer & Dempere..

Recommended Posts

Guest Kokken
Posted

Hei Hei. Fant ut at den ene fjøren forrand er knekt nede ved feste.. :unsure: Så tenkte å bytte ut hele veien rundt. Noen som vet om noen relativt billige fjører og dempere? Gjerne med lit senk..25-35mm

Merker og erfaringer?

Tenkte rundt 1500 kr..

Takk for svar :)

Guest StianG
Posted

billige dempere/fjører finner du på biltema, men dårlig med senk i de.

Eiker motorshop har vel billige senkefjører

Guest Kokken
Posted

Ok. Eiker er jo et alternativ. Men tror eg styre unna Biltema når det gjelder slike deler.

Er det noen merker eg bør satse på?

Har kun erfaring med R-Sport(volvo da), Eibach og Koni..Og tror ikje eg gidd å legga så mykje peng i det..

Ska bare ha no helt enkelt som funke greit..

Posted

Uansett hva du gjør så ikke kjøp på biltema ;)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Guest 2.8v6
Posted

Hvis du skal ha noe somer bra men en ok pris, så gå for monroe reflex dempere og jamex senkesett det er helt ok..

Posted

Kjøp for all del ikke Jamex-fjærer da, det er vel noe av det dårligste du får tak i. Nå pleier det ofte å være tilbud hos Eiker Motorshop på alle senkesett til tusenlappen, men ser at de ikke koster noe mindre enn mange andre merker akkurat nå, ellers ville jeg nok gått for det. Selv ville jeg nok kanskje prøvd å få tak i brukte H&R- eller Eibach-fjærer, det er hvertfall kvalitet. Får nok tak i komplett brukt senkesett fra 500-1500kr brukt.

Guest 2.8v6
Posted

Jeg sa helt ok, såklart eibach er det som er bra--. :D

Guest Kokken
Posted (edited)

Takker for mange gode innspill :D Men vist eg ser bortifra forslaget om brukte H&R eller Eibach så er eg ikkje blitt no serli kloker på ka eg bør kjøpe. Heller ka eg ikkje bør kjøpe :P

Men det hjelper jo så klart det og!! :)

Edited by Kokken
Posted
heller ikke eiker fjører :D dem siger noe voldsomt bak..

Det har ikke jeg hørt noe om hvertfall. Noe siger dem nok, men er det så voldsomt da? Mener Triggerhappy her på forumet kjører med Lesjöfors på sin 2wd Cosworth, rett og fin den.