Jump to content

Høytalere i sedan...


frode

Recommended Posts

Hva er størrelsen på høytalerne i en standard sierra sedan? Har hatt de ute, men de er omgitt av en stor metallramme med gitter som ikke går an å få av, men da er det kanskje vanskelig å bytte ut disse også? Tenkte ikke jeg skulle begynne og kappe til nye hull og greier, i tilfelle jeg skal selge bilen en eller annen gang...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ok. jeg har jo det eksklusive "ford audio system" :D , men det er vel det som er standard vel? ettersom jeg har sett, så syntes jeg høytalerne i hattehylla så større ut enn 4" skjønner du. men er det mulig å montere noen andre kraftigere høytalere oppi de plastformene som standardhøytalerne står festet i???

 

hadde vært så greit :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke vil ødelegge hattehylla så kan du f.eks. bygge den opp med en plate og senke ned noen 6x9 eller 6.5" der

 

har et par kompiser som har gjort det og dem trengte ikke og skjære ut noe hull i bilen

Link to comment
Share on other sites

ja, du mener å ta ut den originale da, og sette inn en forhøyet en? har tenkt litt på dette, men det er litt stress å få den ut :). tenkte egentlig å få det til å se litt diskre og originalt ut også skjønner du.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok ut den originale hattehylla og lagde en av sponplate. Den blei litt høyere slik at bare magneten på 6x9" høyttalerne smatt nedi originalhullet. Ganske fornøyd jeg :)

akkurat det jeg tenkte på

Link to comment
Share on other sites

Ja dette høres jo perfekt ut, for i utgangspunktet ville jeg ha 6x9. Gamlingen jobber på en trevarebedrift, så det vil si at jeg kan få mdf-plater derfra. Det er vel kanskje å foretrekke kanskje???

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

anbefaler mdf ja.. mye hyggeligere og arb,med også er det døere mattriale så det er lydbygg nr1 B)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...