Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk koblet til oljetrykk måler på bilen og resultatet var ikke helt positivt.

 

På 70grader og 800rpm tomgang er trykket 1.5bar, har ikke fått kjørt bilen hardt nok enda til å nå høyere driftstemperatur, og regner med at trykket vil falle enda mere når den når 100-120 grader.

på 2000 omdreininger og 70grader så er trykket på 3bar noe som høres mere fornuftig ut, men fremdeles litt engstelig.

 

Må oljepumpa byttes eller finnes det noen andre typiske ting som gjør at trykket blir lavt?

Det er noen simringer og pakninger som svetter litt men det er aldri ei dråpe på bakken.

nettopp skiftet olje mobil1 rally 5w-50 olje og ford original oljefilter.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

Det høres egentlig helt normalt ut.. på tomgang er vel ikke 1,5bar noe farlig

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted

ser nok ett lager bytte i fremtiden her ........ press den litt så oljen blir god og varm , da hører du sikket fort når du må bytte lager .....

Posted

Rådelagre er vel vanligst, men også bærelagrene. Slitt veiv, slitte lagre gjør at oljen strømmer ut mellom lager og veiv med uønsket liten motstand. Du kan også sjekke pick up'en til olje pumpen.

x - RS Turbo S2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...