Jump to content

Hjulstilling


Guest jomjom

Recommended Posts

Guest jomjom

Er her noken som har tatt hjulstillings kontroll på mondeoen sin?

Var på naf og tok en garantiutløpstest på mondeoen min og då dei tok hjulstillings kontroll på den so va tre av hjula ute av stilling var verst på bak hjula. Bilen har aldri vore ute for kollisjon. Er det et svakhets tegn på mondeo? Det er en 2001 mod kørt 75000 km.

Link to comment
Share on other sites

vi har hatt det på vår. men det var fordi vi senket den ganske så mye. Mener å ha lest at det anbefales å gjøre det hvert 3 år. så det er ikke noe uvanelig det tror jeg.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

alle bilere er justerte fra fabrik, med tiden vil disse synke litt pga fjærklemming, ikke mye som skal til føre hjulet er litt ute av stilling.. samt hull i bakken og andre kanter du kjører på vil slå inn foringene dine, såpass lite at du ikke merker stort.. men dette vil føre til feil hjulvinkler.. men sa han hvor mye feil det var da? for mondeo har kun spissings justering.. ikke camber og caster..

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte få justert hjulstillingen på bilen min etter å ha kjørt ca. 12000 km på 215\45\17 dekk (+ca. 60000 km på originale 205\50\16 dekk). Merket at dekkene ble slitt veldig ujevnt. I tillegg hadde dem som satte på felgene og dekkene glemt å sette på senterringene slik at det ristet veldig når jeg bremset. Dette førte også til kast i bremseskivene, så jeg fikk justering av hjulstillingen, samt nye bremser (klosser og skiver) på garantien.

Link to comment
Share on other sites

Guest jomjom

Kostet 1600,-. Høgre frame camber -1´12´ spissing 0´03´

Høgre bak camber -2´18´ spissing 0´03´

venstre frame camber -0´36´ spissing -0´18´

venstre bak camber -2´36´ spissing -0´12´

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

virker jo da som at noe er skjedd på V side fremme. er ikke sikker på åssn det er på alle mondeoer. men min (st200) så har jeg og spissings justeringer bak.. det gar ann å justere camberen foran ved å løsne travers. men er egentlig ikke justering på disse..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...