Jump to content

turbo valg


vinge86

Recommended Posts

skal kjøpe meg ny turbo i vingebilen..

hadde en t4 før, men, synes den ble for treg.. vil ha tidligere ladetrykk..

bilen har l6 hjerne, 450 chip, 599 siemensdyser, portet topp, 3" eksos, rs500 kjøler, wiseco stempler, lettede og balanserte råder, 4x4 innsug med spacer.

 

hvor mye hester tror dere jeg kan få ut da?

 

har funnet noen turboer jeg vurderer, men, ere ikke akkurat ekspert på området selv..

 

1. Turbonetics T3/T04E 60 Trim T04E Compressor, dry center & .63 stage 3 exhaust

2. Turbonetics T3/T04E 50 Trim T04E Compressor, dry center & .48 stage 2 exhaust

3. Turbonetics T3/T04B T04B V trim Compressor, dry center & .48 stage 2 exhaust

4. Turbonetics T3/T04B 60-1 Trim T04B Compressor, dry center & .63 stage 3 exhaust

 

noen som har noen aning om når jeg får ladetrykk og hvilket trykk jeg kan kjøre på de turboene? hvor mye hk de greier..?

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

skal kjøpe meg ny turbo i vingebilen..

hadde en t4 før, men, synes den ble for treg.. vil ha tidligere ladetrykk..

bilen har l6 hjerne, 450 chip, 599 siemensdyser, portet topp, 3" eksos, rs500 kjøler, wiseco stempler, lettede og balanserte råder, 4x4 innsug med spacer.

 

hvor mye hester tror dere jeg kan få ut da?

 

har funnet noen turboer jeg vurderer, men, ere ikke akkurat ekspert på området selv..

 

1. Turbonetics T3/T04E 60 Trim T04E Compressor, dry center & .63 stage 3 exhaust

2. Turbonetics T3/T04E 50 Trim T04E Compressor, dry center & .48 stage 2 exhaust

3. Turbonetics T3/T04B T04B V trim Compressor, dry center & .48 stage 2 exhaust

4. Turbonetics T3/T04B 60-1 Trim T04B Compressor, dry center & .63 stage 3 exhaust

 

noen som har noen aning om når jeg får ladetrykk og hvilket trykk jeg kan kjøre på de turboene? hvor mye hk de greier..?

 

Hvilken T4 hadde du tidligere da?

 

Ingen av dem er optimal til din motor, men det nærmsete du kommer er med nr 2, dersom turbinhuset byttes til A/R 0.63. Da har du fått deg en 450 hk turbo til 450 hk chippet ditt.

 

T04 E trim 50 kompressoren lader greit 2,2 BAR i mellomregisteret og noe mindre ved 450 hk.

 

Før noen legger frem bremepapirer som viser noe annet, så sier jeg at det skjer lite før 4000 o/min med denne turboen.

 

Som du nok vet så vil ett A/R 0.48 turbinhus gi deg tidligere lading og mindre effekt.

 

Jeg mener:

Turbon nr 1 er bare feil.

Turbo nr 3 er også bare feil.

Turbo nr 4 brukes på 450 hk Cosworthmotorer når motorene bygges slik at de fløder godt og har trimkammer.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken T4 hadde du tidligere da?

 

Ingen av dem er optimal til din motor, men det nærmsete du kommer er med nr 2, dersom turbinhuset byttes til A/R 0.63. Da har du fått deg en 450 hk turbo til 450 hk chippet ditt.

 

T04 E trim 50 kompressoren lader greit 2,2 BAR i mellomregisteret og noe mindre ved 450 hk.

 

Før noen legger frem bremepapirer som viser noe annet, så sier jeg at det skjer lite før 4000 o/min med denne turboen.

 

Som du nok vet så vil ett A/R 0.48 turbinhus gi deg tidligere lading og mindre effekt.

 

Jeg mener:

Turbon nr 1 er bare feil.

Turbo nr 2 er også bare feil.

Turbo nr 4 brukes på 450 hk Cosworthmotorer når motorene bygges slik at de fløder godt og har trimkammer.

 

har trimkammer... husker ikke akkurat hvilke grader de var på de..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

hvilken turbo mener du hadde vert optimal foresten? blir datasprut etterhvert om det har noen betydning

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Garrett T4 med A/R .50 kompressorhus og A/r .82 eksoshus og har fullt ladetrykk (1.9 BAR) på 3800rpm! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde 1.4 på 4000 jeg med gamle turboen...:( husker ikke ar verdier å slik på den.. men, den hadde et gedigent eksoshus ihvertfall

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

hva med denne da?

 

HYBRID T3/T4 • T04E TURBOCHARGER • STAGE III WHEEL

 

 

 

COMPRESSOR WHEEL

 

EXDUCER 50MM

 

MAJOR 75MM

 

TRIM 46

 

HOUSING A/R60

 

 

 

TURBINE WHEEL

 

INDUCER 55.2MM

 

MAJOR 65.5MM

 

TRIM 71

 

HOUSING A/R 63

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Jeg har 480hk netics turbo i min, Det skjer SVÆRT LITE før 3800-4000... Men da skjer alt.

men derimot en Garrett T34hybrid med 63 eksoshus fungerer bra. Den greier 420hk :)

men spør heller noen andre som har mere greie på turbo enn meg :)

Link to comment
Share on other sites

hvilken turbo mener du hadde vert optimal foresten? blir datasprut etterhvert om det har noen betydning

 

Hvilket resultat er det du ønsker å oppnå da?

 

Hvordan brukes bilen?

 

Hvordan er din kjørestil?

 

Hva blir maks ladetrykk og når vil du ha det?

 

F. eks 1,7 BAR ved 3500?

 

Hva er maks ønsket effekt? Realistisk ! Under gatebil og Bilsport forhold så man jo ha minst 500 hk for å kunne kjøre på butikken for å kjøpe melk.

 

Datasprut kan ha stor betydning fordi man da tar seg bryet og kostnaden med å mappe motoren, mens man ofte bare nøyer seg med ett universal chip (one size fits nobody) til standardsprutet, dessverre.

Når motorene mappes (også med std sprutet) kan man med fordel sette på moderne og effektive turboer. Slike turboer sammen med mapping gir svært mye bedre resultater enn tradisjonelle oppsett.

 

Turbonetics velges vel ofte pga prisen, og det er det dårligst argumentet man kan ha nå man skal trimme. Moderene og effektive turboer koster som oftest noe mer enn gammelt rall.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hva med denne da?

 

HYBRID T3/T4 • T04E TURBOCHARGER • STAGE III WHEEL

 

 

 

COMPRESSOR WHEEL

 

EXDUCER 50MM

 

MAJOR 75MM

 

TRIM 46

 

HOUSING A/R60

 

 

 

TURBINE WHEEL

 

INDUCER 55.2MM

 

MAJOR 65.5MM

 

TRIM 71

 

HOUSING A/R 63

 

T04 E trim 46 kompressoren er i mine øyne helt bortkastet. Jeg anser den som en elendig erstatning for Trim 50 L kompressoren som T34 turboen har. Turbinen er "grei nok".

 

Jeg mener at en "T34" med A/R 0.55 og cutback er ett betydelig bedre valg enn denne "370 hk" turboen du nevner her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

T04 E trim 46 kompressoren er i mine øyne helt bortkastet. Jeg anser den som en elendig erstatning for Trim 50 L kompressoren som T34 turboen har. Turbinen er "grei nok".

 

Jeg mener at en "T34" med A/R 0.55 og cutback er ett betydelig bedre valg enn denne "370 hk" turboen du nevner her.

 

 

hvor får du tak i det A\r0,55 eksoshuset du snakker om da ?? passer det rett på en T 34 ??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hvilket resultat er det du ønsker å oppnå da?

 

Hvordan brukes bilen?

 

Hvordan er din kjørestil?

 

Hva blir maks ladetrykk og når vil du ha det?

 

F. eks 1,7 BAR ved 3500?

 

Hva er maks ønsket effekt? Realistisk ! Under gatebil og Bilsport forhold så man jo ha minst 500 hk for å kunne kjøre på butikken for å kjøpe melk.

 

Datasprut kan ha stor betydning fordi man da tar seg bryet og kostnaden med å mappe motoren, mens man ofte bare nøyer seg med ett universal chip (one size fits nobody) til standardsprutet, dessverre.

Når motorene mappes (også med std sprutet) kan man med fordel sette på moderne og effektive turboer. Slike turboer sammen med mapping gir svært mye bedre resultater enn tradisjonelle oppsett.

 

Turbonetics velges vel ofte pga prisen, og det er det dårligst argumentet man kan ha nå man skal trimme. Moderene og effektive turboer koster som oftest noe mer enn gammelt rall.

 

ønsker å oppnå rundt 450 til 500 hk i motor, med tidligst mulig ladetrykk og en jevn fin effektkurve..

 

bilen er ikke noen bruksbil om det var det du tenkte på.. blir vell brukt til grisekjøring å helgekjøring.. å til gatebil treff og lignende..

 

maks ladetrykk blir 1.8.. hvor tidlig tror du det er mulig å få det uten at eksoshuse blir for lite til toppefekten?

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

ønsker å oppnå rundt 450 til 500 hk i motor, med tidligst mulig ladetrykk og en jevn fin effektkurve..

 

bilen er ikke noen bruksbil om det var det du tenkte på.. blir vell brukt til grisekjøring å helgekjøring.. å til gatebil treff og lignende..

 

maks ladetrykk blir 1.8.. hvor tidlig tror du det er mulig å få det uten at eksoshuse blir for lite til toppefekten?

 

Når det er en bil som bare skal brukes slik som du beskriver så burde egentlig fult trykk fra 4000 være greit nok. Når du skal ha minst 450 ærlige hk så trenger du selvsagt en stor turbo og da blir det vanskelig å få til noe bedre lading enn det du hadde med T 4 turboen din, dvs fullt trykk ved 4000 + o/min.

Garret sin GT serie er glemmesak, de tåler ikke slikt og T04E trim 50 blir for liten.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hvor får du tak i det A\r0,55 eksoshuset du snakker om da ?? passer det rett på en T 34 ??

 

 

http://www.grahamgoode.com

 

Delenummeret er GGR 713 og det passer rett på en T 34.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...