Jump to content

powerfilter til min sierra


Guest blodharry_

Recommended Posts

Guest blodharry_

bare lurer på noe ang. montering av powerfilter.

på originale luftfilterboksen går det diverse slanger, hva er dem til? hva skjer om jeg fjerner de, går det?

har et fint powerfilter liggendes jeg vil ta på, men lurer på de slangene,hehe. håper på raske svar :)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest blodharry_

2,0 icl sedan.. 1990 mod. kan ta bilde av det om det hjelper(daarlig kvalitet,blir med mobilen)

Link to comment
Share on other sites

Guest rsdan

går vell bare en slange fra topp-dekselet? det er åndinga di... sett på et lite moped filter der og gjøm det under det nye filtret.. fjern begge fluftfilter boksene og sett på slange rett fra tomgangs reg. og sett filtret rett bak v frontlykt... som bildet... der er det kaldest.

Edited by rsdan
Link to comment
Share on other sites

Guest blodharry_

ser ikke helt slik ut i motor rommet mitt. er noen slanger fra org. luftfilter boksen der. snakka med fattern, han mener det kanskje er noe med luft til bremsekraftsforsterkeren?(selv aner jeg ikke) kan løpe ned og ta bilder om det hjelper litt :)

 

edit: latskapen tok overhånd, fant bilde av tilsvarende motor på nettet. er festa noen slanger der jeg har markert, dog det ikke er det på dette bildet. sier ikke dette nok skal jeg heller gå ned og ta bilde =P

dsd.jpg

Edited by blodharry_
Link to comment
Share on other sites

å det er en sånn...bare å ta den vekk...no dritt uansett det der. er no resirkulering av eksos for å få ned verdiene på no gasser i eksosen. gør ikke no om du tar den vekk. evnt bare sett på ett sånn mini luftfilter på den.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest blodharry_

aah, tusen takk for hjelpen :)

da var det ned i garagen og smekke på filteret. tetter den igjen jeg, så får jeg heller sette på et mopedfilter på den senere :P

Link to comment
Share on other sites

Den skulle ha starta da. Jeg tetta den slangen på min før jeg fikk byttet til den andre eksos manifoilen uten dem røra på... kjørte med den slangen tett i over et år jeg. så det skal ikke være no problem. Den slangen fører kun eksos tilbake i innsuget ved jevn gass. Det er grunnen til at det sitter en vakum ventil der.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Guest blodharry_

stille et raskt spørsmål her også, finnes det en plass hvor de selger et slags overgangs stykke fra luftmengdemåler greia og ut til vanlig powerfilter?

har en kamerat som lurer her :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok ifra en volvo og satte på min. Men jeg har sett disse til salgs i forskjellige farger, men jeg husker ikke hvor jeg har sett det hen...?

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

cossiemk1: hadde du orka og forklare litt mer detaljert? :)

 

Ok, du trenger ca 5cm rørbit i rett diameter til filteret, og en platebit som dekker det firkantede hullet på LMM... Skjær ut et firkantet hull i plata som stemmer med hullet i LMM, og bor hull til skruene så de stemmer, så sveiser du på rørbiten over det firkantede hullet ( kan sveises innvendig ;) ) og voila, du har en ferdig overgang som du evt kan lakke i valgfri farge :D

 

Lmmovergang.jpg

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Guest blodharry_

erhm, lyst og lage en til meg? :P betaler deg gjerne for material og arbeid, for det der er ikke helt min greie og lage :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...