RH-Racing Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Lurte på om noen vet ca pris på å hente ut 350 hk av den nye motoren.Og heter den t 25?
tuszi Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 litt mer info om bilen og sånn. årsmodell ? veit det er en escort siden du posta her.
2.8 injection Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 er vel escort cos med t-25 turbo versjonen han snakker om eller? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
OleK Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 EEC4-motorstyringa som sitter i de bila der er vel intet mindre enn håpløst? graham goode selger vel et 305-hk-kit til disse bilene, det er vistnok maks av hva man klarer å få ut av denne motorstyringa. alt over det tilsier gode gamle weber-marinelli eller datasprut Cosworth!
JHS Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Olek som har rett her ja... Noe særlig over 300hk er håpløst med Ford motorstyringen. Er også diverse andre ting som f.eks. topp som er annerledes enn tidligere Cosworther...
RH-Racing Posted June 18, 2006 Author Posted June 18, 2006 litt mer info om bilen og sånn. årsmodell ? veit det er en escort siden du posta her.94 modell som er regga i 95. bilen har 3" helsveisa eksos med en lyddemper. Greddy boostcontroller, turbotimer og K&N åpent filter. ellers er den standard.
RH-Racing Posted June 18, 2006 Author Posted June 18, 2006 (edited) Olek som har rett her ja... Noe særlig over 300hk er håpløst med Ford motorstyringen. Er også diverse andre ting som f.eks. topp som er annerledes enn tidligere Cosworther...Er toppen på denne motoren dårligere enn den gamle utgaven? Edited June 18, 2006 by RH-Racing
JHS Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 Er toppen på denne motoren dårligere enn den gamle utgaven?Jeg kikket på en sånn Escort før jeg kjøpte min og da var en av tingene som Jenspeed nevnte at toppen på liten turbo Escortene var dårligere ja...
RH-Racing Posted June 18, 2006 Author Posted June 18, 2006 ok. men vet du ca pris på rundt 300 hk kit da?
JHS Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 (edited) Er vel diskutert litt her og...: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17698&hl= For trimming av den motoren ville jeg kjøpt 305hk kit fra Graham Goode, England. Videre trimming så er det datasprut som er løsningen. Se og få kastet den luftmengdemåleren langt av gårde! Edited June 18, 2006 by JHS
OleK Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 Er vel diskutert litt her og...: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17698&hl= For trimming av den motoren ville jeg kjøpt 305hk kit fra Graham Goode, England. Videre trimming så er det datasprut som er løsningen. Se og få kastet den luftmengdemåleren langt av gårde! luftmassemåler er det vel? *pirkepå* Cosworth!
ford-racing Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 hei. ettersom jeg har skjønt så er denne motorn egentlig en god motor, i bunnen er det en helt annen underspyling en på de forje modellene.også er det insuget på denna motorn et som flower bedre en de forje 4x4 sinsuga. det som er meget fint her da så er det å få på et godt data sprut, enkelt på denna modellen har som det sitter fordeler løs tenning fra starten av .åssen toppen er iforhold til tidligere modeller veit jeg ikke noe om. hør med "larsen" innpå cos.no han bygger på en slik motor "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now