Jump to content

starter ikke når den er kald...?


vinge86

Recommended Posts

fikk løst problemet med at den ikke startet i hele tatt i går.. brytern i bagasjen hadde slått seg ut, så nå er det tilbake til å ikke starte når du kjører starteren når den er kald.. men, starter når den trilles og starter lett når den er varm.. starter også på starter når den er varm!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

fikk løst problemet med at den ikke startet i hele tatt i går.. brytern i bagasjen hadde slått seg ut, så nå er det tilbake til å ikke starte når du kjører starteren når den er kald.. men, starter når den trilles og starter lett når den er varm.. starter også på starter når den er varm!

 

 

Hvis du ikke har noen uvanlige tennplugger eller dyser, eller utslitt motor med lav kompresjonstrykk når den er kald, så kan det der høres ut som for dårlig og eller liten gnist.

 

Hvilke tenningsdeler har du inkl. tennplugger og åpning?

 

Om du forsøker å starte med starteren en 6-7 ganger når motoren er kald, og så tar ut pluggene, hvordan ser de ut da ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

orginal 200 motor.. overhalet for 2 år siden... VET den har vert fint brukt å påpasset siden da(kjenner gamle eieren godt) får kun en gnist, når jeg har pluggene ute.. den gnisten kommer akkurat i det jeg vrir om starteren..

originalt alt av tenning..

det har jeg ikke prøvd, men, tror ikke det er pluggene siden den starter og går som en klokke med en gang når den trilles i gang..

byttet nettopp coil og føler i fordeler fra vingebilen, men, fortsatt akkurat det samme.. så trillet jeg den i gang.. så lot jeg motoren gå i ca 5 sek, så stoppet jeg den igjenn, å når jeg prøvde å starte den igjenn da, så startet den lett som bare det.. hmmm

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Sjekk plugga å da. Kan være at de får for dårlig gnist! Da har du ihvertfall utelukket det. kan være sot å drit selm om den går når den er starta!

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

nei.. prøvde å koble på ekstra strøm bare... skal ta et av de nye optima batteriene til brodern i morra å prøve d..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Guest monte

Hadde lignende problem med en 4x4 jeg hadde.

Den ville ikke starte når den vat lunket...

Der byttet jeg bensin releet. D rosa! Da ble den bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

var føleren i framkant av veiva som var problemet..

koblet bilen til ford diagnose apparat å fikk opp feil mld på den, så bytta jeg den, å siden det så har alt fungert..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Guest monte

litt off topic, men jeg har et sån diagnoseapparat til salgs hvis noen trenger!

helt nytt.

oyvind.kvammen@nktv.no

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...