Jump to content

Bilder av motorrom i rs turbo


Escort-mekkern

Recommended Posts

Som emne tilsier har jeg nå brukt heyens boka til alt mulig...men den er ikke altid like lett å bli klok på...er det noen som kanskje har noen bilder bra sin bygge tid og som kan legge ut alle mulige bilder av motor og motorrom slik at jeg har litt å sammenligne med...som f.eks har jeg ikke kommet over noen bilder som viser hvordan det skal se ut på siden av motoren ved torpedoveggen...(der hvor oljefilteret sitter)

 

Alle bilder tas imot med stor takk. :)

 

Det som gjennstår nå er da alle mulige sensorer som jeg ikke vet hva er og hvor skal sitte...og hvor alt på ledningsnettet skal kobles til....hvis det er noen som kan ta noen bilder og sette en provisorisk ring med litt tekst og en pil er det helt genialt.

 

Jeg var hos hun som trekker om setene mine...de er straks ferdige....det er orginale bakseter og eletriske recaro seter foran....fargene er koksgrått og brede lilla striper og lilla i dørsidene på stoffdelen. Alt i vanlig og semsket skinn :)

 

Så da er det bare å finne ut hvordan det skal kobles i elnettet....og jeg har fått mekanikken med motor og ledningsnett til min el cab :D

 

Så er det bare å koble det....

 

Og jeg har fått tak i el vinduer, el speil og sentrallås...så er det bare å koble det....

 

jeg gleder meg virkelig til dette....eller.....

 

Alarmen setter jeg bort til en eller annen defa montør.

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er klar over at jeg kan finne masse her inne på forumet...men jeg har også forstått det på enkelte andre at det hadde vært kjekt med en tråd med alt samlet....mulig jeg tar feil

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett at det er mange som har den bankesensoren i innsuget en det er mange som ikke har det også...så vidt jeg har forstått skal den hjelpe mot tenningsbank...er den nødvendig og eventuelt koster den mye???

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

....og si meg...hvor mange slanger er det totalt i motorrommet...jeg har skaffet meg 9 store slanger til turbo osv. Men SFS leverer noe som skulle tilsi de 7 resterende slangene som man trenger....stemmer dette?

Har jeg de slangene, da trenger jeg ikke mer?!?

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bumper denne litt mens jeg spør om alt over og litt til...

 

Jeg husker ikke helt hva som var hvor :) når jeg demonterte motoren fra delebilen jeg hadde...hva er det som er montert på blokka til høyre for oljefilteret...det er 2 lange bilter som er skrudd inn der...så jeg lurer egentlig på om det er noen bolter som jeg skrudde inn der for at jeg skulle ta vare på dem eller om det faktisk skal sitte noe der....og en ting til....

 

På det motorfestet som sitter på girkassen nærmest IC`en....der er det jo flere bolter....men når jeg prøver å sette inn den øverste bolten så kan det virke som om det skal en veldig lang bolt inn der...stemmer dette??? de andre hullene er bare noen få cm lange mens det på toppen er iallefall 10 langt...og tykkere enn de andre..så er spørsmålet om det skal være slik eller om han jeg fikk dette fra har borret opp større hull der av en eller annen grunn... Hvis noen forsto dette da...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Humm..bomti bomp...mange visninger og få svar....trodde det var mange som kunne noe om RST og som hadde det...

 

Da blir jo min tydeligvis ganske unik :D Iallefall med eletrisk tak Og fullstendig nytt egendesignet intereør...eneste jeg lurer litt på er å få laget et nytt dashbord...litt usikker da jeg ikke vet hvor mye jobb vi snakker om og hvor mye det vil koste å eventuelt få noen til å gjøre det for meg...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Halo halo igjen :)

 

Lurer fremdeles på dette her og litt til....

 

Hvordan er det å få laget en manifoild med plass til to turboer???

 

Jeg har 2 stk turboer til porche 996 turbo..så vidt jeg vet skal de være i tipp topp stand men de ble byttet ut mot noen litt større...så de ligger bare her...

Og hvordan vil dette gjøre seg på en RS Twin turbo???

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Mulig mulig...her er det bare å komme med tips...men skal jeg da bruke en av mine T3 turboer som den "lille" eller må da lengre ned i størrelse...?

Jeg er temmelig blank på alt som har med denne bilen å gjøre..."i learn as i go" så bare si meg hvordan dette skal gjøres og jeg gjør det.. hehe

 

Jeg skal oppdatere projekt tråden min straks tenker jeg...der kommer det jo også fram at jeg skal ha ekstra innsprut også så ikke det blir for magert...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

På det motorfestet som sitter på girkassen nærmest IC`en....der er det jo flere bolter....men når jeg prøver å sette inn den øverste bolten så kan det virke som om det skal en veldig lang bolt inn der...stemmer dette??? de andre hullene er bare noen få cm lange mens det på toppen er iallefall 10 langt...og tykkere enn de andre..så er spørsmålet om det skal være slik eller om han jeg fikk dette fra har borret opp større hull der av en eller annen grunn... Hvis noen forsto dette da...

 

Jepp. Skal en lang blå bolt der om jeg ikke husker feil..

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Er vel trangt /varmt nok i motorrommet fra før om man ikke skal trø neddi en turbo til og en liten haug med rør...

 

Ang bankesensoren så er det ikke det på min fordi S1 motorene ikke har det.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Humm...jeg har noen lange blå bolter igjen...får teste og se om det er noen av de som passer...det virker også som om bolten under....altså bolt nr 2 fra toppen har knokket inni der så da må jeg vel til med grisepikk...stress...

Håper iallefall at det ordner seg med den lange bolten...da kan man jo nesten si at motoren sitter...

 

Så alle RST`er serie 2 har bankesensor....er det typisk mekonomen som man går til da? og hvor mye koster dette...jeg har et ledningsnett fra en rst -89 mod som står i og jeg vet at han som dytta det på meg mente at den bankesensoren var flotte greier... :)

 

Ang varme med 2 turboer skal man vel klare å få ventilert bra...men vil det ha noe effekt og vil det la seg gjøre...jeg kjøpte jo også for en liten stund stiden en RST motor som var ombygd til 2 liter som kansje også kan dra nytte av litt ekstra turbo kraft..litt kjedelig da....må drive å samstemme 2 dumper osv :D

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har forstått sitter den på innsugsmanifoilden på høyre side i et hull under noe vakum greier...det lurer jeg også litt på...jeg har byttet ut bremsekraftforsterkeren min med en fra en cossi...hvordan er det da med den vakumslangen som går til innsugsmanifoilden da...skal jeg bare plugge den igjen eller er det noe annet smart jeg skal gjøre???

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan gi meg en komplett liste over alle sensorer og slikt man trenger og kjøpssteder så jeg kan stikke å handle litt i morgen??

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jo, har et tips: Bruk en turbo!! :)

Er IKKE vits å begynne å kødde med noe twin turbo greier ;)

Bankesensor står under vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren.

Er en grønn sak som du ser på det siste bildet jeg la ut ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Får se hvordan det blir med twin turbo greia... i første omgang er jeg nødt til å finne ut av ledningsnettet...og alle slangene....har ikke fjerneste idè om hvor ting skal...er det noen i oslo traktene som ønsker å gi en hjelpende hånd står jeg for øl og pizza :)

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Eller som eventuelt har en rs turbo stående i nærheten så jeg kan ta litt bilder og notater....

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Da var det en ny morgen og nye håp :)

 

Er det noen som har en rs i nærheten eller som kunne tenke seg litt øl og pizza så er det bare å si ifra :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

humm..hvis jeg maser noe mer nå i denne tråden blir jeg sikkert bannet eller noe.. :)

 

Får ta sjansen...må bli ferdig med den...setene er nesten ferdig..hun møbeldama slet vist litt med å trekke om recaro setene...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...