Guest Kevin Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Den "pelsen" som ligger oppunder panseret,hvor nødvendig er det å ha den der? Kan man fjerne denne og bare legge inn varmebeskyttelse over der turboen sitter?Hadde tenkt til å bruke bilen om vinteren også,da vil det kanskje ta sin tid før motoren blir skikkelig varm da...
Guest xr4is Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Den er der mest for at lakken på panseret ikke skal flasse.
Peder`n Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 (edited) Den er der mest for at lakken på panseret ikke skal flasse. Ja...tenkte jeg også på.....hadde ikke tatt den vekk....blir utrolig stygt oppå panseret når det begynner å boble og skalle av lakk....Også er det mye lyddemping i det også.... Peder Edited July 18, 2006 by Peder`n
møffe Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 den er ikke lavet til lyddæmpning. men nærmere beskyttelse mod kulde. jeg læste et sted(kan ikke huske hvor) attæppet kun er monteret her oppe nord på pga vores koldere klima. jeg har afmontet det på min dohc og der er ingen lydforskel. min kammarater har det ikke på deres sierra cos 2wd sedan og malingen fejler intet. det er er endda 2 hvide sierraer. men turboskjoldet har de stadig på. den tager varmen.
cossietbg Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 du trenger den nærsagt ikke.. bare der for at motoren ikke skal kjøle seg ned alfor fort om vintern.. aluminium vettu.. Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
Guest Kevin Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Men igjen den kommer jo sånn fra fabrikk kanskje like greit å la den være der.Selv om den ser heslig ut.Mange som fjerner den da?
Guest xr4is Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Det er noen som fjerner den, men syns den skal være der hvis den er hel. Dekselet over turboen og er nok lurt og ha med tanke på varme, batteriet står jo like ved siden av. Motoren er av støpegods og ikke alu. Treket på insiden av panseret er der selv om du har ohc, så det har nok ikke noe med alu og gjøre hvis du tenkte på toppen.
møffe Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Det er noen som fjerner den, men syns den skal være der hvis den er hel. Dekselet over turboen og er nok lurt og ha med tanke på varme, batteriet står jo like ved siden av. Motoren er av støpegods og ikke alu. Treket på insiden av panseret er der selv om du har ohc, så det har nok ikke noe med alu og gjøre hvis du tenkte på toppen. toppen¨på en cosworth er af alu. men støbegods blok.. de to matrialer ter´sig forskelligt. derfor man ikke kan grisekøre nye biler som de gode gamle støbejernsmotore som der sidder på feks en sierra OHC. jeg har heller ikke tæppet på, og den køre stadig fint uden problemer. og ja den er GRIM med den på.
RsTurboTaule Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 er ikke dette "teppet" støydemping også då? 88 Escort RSTurbo
Guest xr4is Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 toppen¨på en cosworth er af alu. men støbegods blok.. de to matrialer ter´sig forskelligt. derfor man ikke kan grisekøre nye biler som de gode gamle støbejernsmotore som der sidder på feks en sierra OHC. jeg har heller ikke tæppet på, og den køre stadig fint uden problemer. og ja den er GRIM med den på. Grim?? Hva betyr det?
Guest Kevin Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Akuratt den delen med støy demping betyr ikke så mye for meg.Men dette med å få motoren til å holde på varmen om vinteren er noe annet...
Guest xr4is Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Sant det. ikke bra med for kald motor heller. Er den stygg siden du vil fjerne den??
Guest Kevin Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Sant det. ikke bra med for kald motor heller. Er den stygg siden du vil fjerne den?? Er forsåvidt hel og pen den,ser bare litt heslig ut med pels under der...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now