Count Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 (edited) Har fått endel spørsmål om dette i det siste. Derfor; her følger hva du må gjøre for å få startet scorpioen din etter å ha byttet til manuell. I hovedsikringsboksen er det et rele som heter R11, denne må ut. Istedet putter du i en "bro" som fås kjøpt på ford. Denne ser ut som en L med pigger på, og skal puttes i øverste venstre hjørne i stedet for releet. Dette forbinder tenningsbryteren med starteren, og unngår veien om "drive-sperren" på automatbiler. Edited July 30, 2006 by Count 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest dølle Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Ikke så dumt det der! Men hvis man klipper av kontakten fra automatkassa og kobler sammen de rette ledningene(må vel finne reverslysledninga også) -Så kan man bare ta med seg hele kontakten når man setter ifra seg bilen(funker som startsperre) og når man så skal kjøre er det bare opp med panseret og koble inn kontakten, tut og kjør? Skal noen stjæle biln uten den kontakten i så har dem ett problem(hvis dem har tenkt å kjøre den bort da), da har dem ei startsperre som de må finne ut av(tok meg ca 1 time å finne rette komboen av ledninger). Bør sinke jævlene litt..
Count Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 Det er også en mulighet, men jeg syntes ihvertfall det var MYE lettere å bare nappe ut releet og sette i metallbiten. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cossie_storm Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Jupp. funker supert det. fort gjort og glemme det, hvis man ikke vet. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Erik Braseth Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Jeg sorterte også ledningene som gikk til automaten. Kobla til ledningene til ryggelyset og jorda den (eller var det 2?) ledningen som var til sperra. Hvis bilen ikke starter etter at du har gjort som Count beskrev så har du sikkert gjort samme blemma som meg: hekta av jordledningen mellom kasse og karroseri uten å hekte den på igjen (hvordan skulle jeg vite at den tynne lille ledningsstumpen var jordinga mellom motor og karroseriet??)
Count Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 Hvilken mener du? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Erik Braseth Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 på min gikk det iallefall en liten jordingskabel fra en bolt på girkassa til karroseriet (skrudd sammen med en av boltene til girkassetraversen). Jeg glemte iallefall å sette tilbake denne på manuellkassa og da var det plutselig veldig dårlig jording mellom batteri og motor/kasse.
Count Posted August 1, 2006 Author Posted August 1, 2006 Ok. På min er det en himla grov kabel som går mellom minus på batteriet og en av boltene som bolter kassa til blokka. Starter minusen vil jeg kalle den.Ser du har scorpio av den eldre typen, sikkert derfor. Og kanskje fordi jeg har 24. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts