armani Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 skal montere clutch og girkasse nå og i samme anledning bytte lagret i bakkant av veiva. her sitter det nå rester av noe som engang har vært et lager, dvs hylsa rundt selve lagret. denne sitter som f... og jeg sliter med å få det ut. har hørt noe om en slags avdrager men Ford hadde selvfølgelig ikke dette. tips? haster litt.. 2wd sierra cosworth
to far gone Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 skal montere clutch og girkasse nå og i samme anledning bytte lagret i bakkant av veiva. her sitter det nå rester av noe som engang har vært et lager, dvs hylsa rundt selve lagret. denne sitter som f... og jeg sliter med å få det ut. har hørt noe om en slags avdrager men Ford hadde selvfølgelig ikke dette. tips? haster litt.. er nokså tynn ring på dette lageret bare å knuse det /bøye det slik at det løsner være litt forsiktig slik at du ikke lager merker i veiv HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
armani Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 den ringen du sier er nokså tynn, er ca 0,5mm tykk og må være laget av no seriøst hardt metall for denne går det ikke ann å ødelegge. har nå ligget under bilen med hammer og flattjern i flere timer uten særlig annet resultat enn at jeg har fått brukket av litt av kanten på lagerhylsa. det må være en annen måte å gjøre dette på..? 2wd sierra cosworth
mr.cossie Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 ikke så veldig lett uten spesial verktøy.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
armani Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 og hvem har slikt spesialverktøy? hvor kan jeg få lånt/kjøpt? 2wd sierra cosworth
mr.cossie Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 (edited) Ford burde hatt... hadde det vi da jeg jobbet på ford.det heter..21-036-a. se side 470 i workshopmanual Edited August 8, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
to far gone Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 den ringen du sier er nokså tynn, er ca 0,5mm tykk og må være laget av no seriøst hardt metall for denne går det ikke ann å ødelegge. har nå ligget under bilen med hammer og flattjern i flere timer uten særlig annet resultat enn at jeg har fått brukket av litt av kanten på lagerhylsa. det må være en annen måte å gjøre dette på..? ja du kan bruke en roterende dremel på luft eller strøm å slipe den i stykker på en plass slik at den slipper greit må vel regne med litt merke i veiva men blir jo uten praktisk betydning HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Peder`n Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 (edited) Dra på nermeste Hennig Olsen eller noe isgreier og lån en bøtte med tørris....får du fryst den ned detter den ut av des gelv...ikke noe jeg har prøvd selv....men metoden er vellkjent for å få på plass lager i div kjøretøyer...også fly....lagrene skrangler på plass, men etter en stund sitter det som støpt....pga at metallet utvider seg igjen.... Må jo komme med forslag jeg også?! Peder Edited August 8, 2006 by Peder`n
bige Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 (edited) ta en gjenge tapp og skru forsiktig inn til det sitter - sett visegripen på tappen og dra den ut .annen lag en dor som går akkurat inn hullet - fyll greas inni og sett doren i hullet og slå forsiktig på den så kommer ringen ut ................. gaaaaamle triks Edited August 9, 2006 by bige
armani Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 mange fine tips skal prøve ut i morgen! 2wd sierra cosworth
Guest gbraen Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Skiftet samme lageret idag, måtte frese spor i ringen med diamantfres, og deretter meisle ringen løs. Den satt som ****! Prøvde med spesialavdrager til formålet, men nyttesløst. Med fres og meisel er det 10-minuttersjobb.
Recommended Posts