Jump to content

Sierranen stoppa i går, fjuska og lugga

Recommended Posts

Guest Sierra råner
Posted

Ja, det begynte i går med at jeg råna litt på sentrummen her, grisekjørte ikke, det regnet, og da jeg kom på torget fikk jeg no ***** til kengurubensin..

Hoppa og fjuska og det sto ikke på. Akkurat som når du går tom for bensin eller at den ikke tenner..

gikk greit på høyere turtall men fjuska litt da å.. og til slutt så stoppa den :(

Venta i 5min, fikk kjørt en liten kilometer før den stoppa igjen, da var det bare å trille på statoilen og ringe etter slepebil..

Fikk starta igjen i dag, men den fjuska og herja også døde den ut 30sekunder etterpå..

heiv oppi kondensfjerner i tanken og forgasseren, samt at jeg rengjorde plugger og plugghetter..

Men neida, like ******.. Sitter her både sint og frustrert og lurer på hva f*** som kan være galt?

Nyoppkjørt for 2dager siden, også skal bilen fjuske rett etterpå. det er ikke morro :P

Kjørte jo 10mil litt tidligere på dagen da(oppdal - sundalsøra og tilbake) i høljregn, og da var det ikke noe som var iveien.. Alt fungerte(takk gud). Men ved litt råning så fjuska den..

Kan noen hjelpe meg? Hva bør jeg sjekke/bytte? Noe jeg har glemt og skrive så spør :)

Er til en Ford Sierra CL 1989-modell kombi.

mvh

Tomas R.

Guest Sierra råner
Posted
forgasser?

kan være kondens i fordelerlokket

Hm, har jo gammelforgasseren fra gammelmotoren, kan jo bytte om dem da, men den har stått ute i sol og regn et par måneder nå da.. rengjøre den og prøve?

Åssen sjekken jeg for kondens der da? tar av lokket og gjør rent med papir?

Posted

løft av lokket og se etter vannperler..

siden du har forgasser, så kan det være tett i den bensinfordeleren som står på innerskjermen. følg slangen fra pumpen på blokken, og løsne oppe ved bensinfordeleren, og sett den rett på gasseren, om bilen er bedre nå, så er det bensinfordeleren som er ødelagt..

Guest Sierra råner
Posted
løft av lokket og se etter vannperler..

siden du har forgasser, så kan det være tett i den bensinfordeleren som står på innerskjermen. følg slangen fra pumpen på blokken, og løsne oppe ved bensinfordeleren, og sett den rett på gasseren, om bilen er bedre nå, så er det bensinfordeleren som er ødelagt..

FY ***** som jeg elsker deg akkurat nå Combatkit :D :wub:

Gikk jo heeelt rent nå, ikke tegn til fjusking eller halting på tomgang.. :D

Tuusen takk..!

Spørsmålet er bare nå, Kan jeg kjøre uten bensinfordeleren midlertidig til jeg får tak i en ny en neste uke?

Posted

der kan du se :D den vil bruke masse bensin nå, så kople deg på ett T kryss, slik at du får retur... og hiv hele fordelersystemet langt vekk..

Guest Sierra råner
Posted
der kan du se :D den vil bruke masse bensin nå, så kople deg på ett T kryss, slik at du får retur... og hiv hele fordelersystemet langt vekk..

YES, SIR! :D :wub:

Guest Sierra råner
Posted

Snakka med en ex-bilmekaniker i dag, han mente at den ville ikke fungere med T-stykke heller, men siden du har prøvd det, fungerte det? Blei bensinforbruket høyere?

Posted

den vill jo ikke bruke så mye mer bensin av den grunn? er jo mange som kjører uten det og de bruker jo ikke mer enn 0.8-1,1 på mila.. og det er jo ikke ille...

Posted
Snakka med en ex-bilmekaniker i dag, han mente at den ville ikke fungere med T-stykke heller, men siden du har prøvd det, fungerte det? Blei bensinforbruket høyere?

eg har ikke hatt T stykke, eg ga F... gadd ikke måle forbruket på den, tanken var lekk...

Guest Sierra råner
Posted

okok :P får bare prøve å se da ;)

Guest Sierra råner
Posted

Hm, starta ikke med slangen fra pumpa og direkte på forgasser heller i dag :(

Starta uten luftfilter i går, men ikke med idag.. Noen sammenheng? kjinner som **** men vil ikke starte..

Kan det være noe annet tror dere? :unsure:

Guest Sierra råner
Posted

regnet ja, skal jeg love deg.. Har vel regnet 3-4 dager i strekk... Fukt i bensin tilførsel systemet? tja, har jo spruta i kondensfjerner da..

Bensinfilter, hm.. vet ikke? Hvor bruker det å sitte? :P

Guest Sierra råner
Posted

har sjekka lokket, nein kondens der.. kan jo sjekke filteret, men tviler.. er ikke en dråpe vann i resten av motor rommet, så har nokk ikke kommet no vann dit..

Det jeg tror er bensintilførselen og/eller tenning! helst bensintilførsel..

Men jeg er ingen ekspert så jeg vet jo ikke..

• 2 weeks later...
Posted

Humm.. Akkurat samme symptomer som min '87 iS. Har byttet filter, plugger, fordelerlokk og rotor.. venter fortsatt på pluggledninger.. men bilen er helt død.. skjedde bare plutselig! Si ifra om du finner ut noe så skal jeg gjøre det samme ;)