Jump to content

Recommended Posts

Posted

hva trenger jeg av pakninger å bolter for å skifte toppakningen?

så je veit hva som må bestilles =)

04`Bmw 520 e60 M

90`sierra org. cosworth 4x4

86 21 fot speedbåt

Posted

Trenger vel strengt talt ikke så mye mer nei, men er greit og koste på seg regreim og strammehjul når man har det fra hverandre da... Selv om det ikke var det som var spørsmålet.

Posted (edited)

du trenger:

* toppdekselpakking,

*2 stk halvmåner til kammene på toppdekselet,

*nye strekkbolter til toppen hvis du ikke har de man bruker omigjenn,

*topppakkning,

*ny regreim

*strammehjul er ikke et must med sjekk eller slark, da må det byttes.

*og eventuelt pakkinig til innsuget hvis du velger å dele det istedet for å ta av alle koblingene på det.

hmm. tror det var alt ;) lykke til

Edited by Michal
Posted

okå. da får man bare prøve da =)

hva er lettest å gjøre a? ta av innsug å manifoil, eller går det å lette opp hele driten?

og ettersom jeg skal sette på steg 3 til vinteren. er det noe mere som må gjøres der mens toppen er av?

04`Bmw 520 e60 M

86 21 fot speedbåt

Posted (edited)

La eksosmanifold og innsug sitte på når du tar den opp ;)

Bruker gr.a toppakning når du først skifter da regner jeg med?

Bør jo få sjekket om toppen må planes før du setter sammen igjen da, i såfall så må du ha av innsug og eksos manifold. Da trenger du fort litt flere pakninger...

Har du råd så er det ikke dumt og koste på seg ett fullt sett med silikonslanger nå, litt lettere og få montert alle når du har toppen av ;)

Edited by JHS
Posted

okå. takk for tipsene :) har ikke råd til så mange flere silikonslanger enda. så det får je slite med senere :) får jeg tak i alt på face? eller må noe kjøpes på ford?

må i hvertfall ha ny ekspansjonstank å radiator. ettersom at disse sprakk <_< pluss silikon, vannslanger

04`Bmw 520 e60 M

86 21 fot speedbåt

Posted

husk å sette registret rett når du skrur sammen surt å ta noen ventiler...i know..

Posted
må i hvertfall ha ny ekspansjonstank å radiator. ettersom at disse sprakk <_ pluss silikon vannslanger>

Sprakk...? Hadde du så mye trykk i vannet? :blink:

2wd eller 4wd? Jeg har 4wd ekspansjonstank liggende...

Posted

ja. sprakk når jeg kjørte ned til rudskogen. motoren var ikke spesielt varm på turen eller.

men er vel tegn på toppakning det?. er 4wd ja. mye skal du ha for tanken? må ha ny uansett.

04`Bmw 520 e60 M

86 21 fot speedbåt

Posted
ja. sprakk når jeg kjørte ned til rudskogen. motoren var ikke spesielt varm på turen eller.

men er vel tegn på toppakning det?. er 4wd ja. mye skal du ha for tanken? må ha ny uansett.

Har en som har sittet på bilen siden den var ny, den er litt "gul/brun" etter noen års bruk... Har akkuart montert en helt ny fra Ford, men har kjøpt i aluminum som kommer denne uka. Hvor fort trenger du den da?