Jump to content

rs turbo som ikke starter


Guest kimbra

Recommended Posts

har en rs turbo som ikke vil starte.den får bensin og gnist og alle slanger sitter riktig.nye plugger og tenning er riktig.pumpa går men den nekter å starte.er det noen som kjenner til dette problemet... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Trenger litt mere info, skjedde dette plutselig?

Er det ingenting som skjer når du forsøker å starte den?, hvordan vet du at den får bensin?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

vet den får bensin for pluggene blir bløte og det lukter bensin.

bilen var batteri tom og hadde defekt slange fra turbo til intercooler.

da jeg kjøpte bilen dyttet vi igang bilen på stedet og den startet og gikk da.etter vi ladet batteriet og skiftet turboslangen(som er garantert tett)ville den ikke starte mer.har prøvd å taue den igang...har skiftet coil og skiftet plugger og ledninger

Link to comment
Share on other sites

Oki tid for litt feilsøking :?

 

Hvis pluggene har stått lenge i bensin så kan det ha blitt fukt i dem, ta dem ut og la dem ligge i 10-20min i en kasterolle på lavest varme, slik at fuktigheten går vekk. Før du setter dem inn igjen så undersøk om pluggled har den rikige tenningsrekkefølgen(og om at alle pluggene funker). Ta av coil-led og test om den gnistrer.

Det kan også være en ide å kjøpe ny fordeler/fordelerlokk

 

Slangen til intercooleren kan være litt vanskelig å sette på rett, for å være 100% sikker at alt er iorden her, hadde jeg tatt av alle slangene og satt dem på igjen, begynn nederst og jobb oppover. Ta av luftfilterboksen for å gjøre det enklere.

 

Det er også det elementære som å sjekke at bilen har bensin :shock: , at alle led er ordentlig påsatt.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

har skiftet fordeler lokk har full tank.alle plugger er sjekket og slangene sitter..alt som vanligvis er årsak til at den ikke starter er sjekket..

har hatt mange til å se på bilen og ingen skjønner hva det kan være :?:

Link to comment
Share on other sites

Hmm høres svært rart ut :roll: , forsøk å ta av kontakten for kaldstartdysen kanskje den er def, den kan kanskje trenge en rens.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Såg litt på hjemmesiden din :) den trenger å bli oppdatert, for mye vw :shock: for min mening 8)

 

Når får du bilder av Rs'en der? :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

er nesten bare vw for jeg har vært med vw audi klubb siden det startet men våknet ikke før for en stund tilbake og skjønte at vag folk er de største KLYSENE på jord...kommer mer annet stoff snart. :wink:

begynner å gå meg på nervene at escorten ikke vil starte :(

Link to comment
Share on other sites

Kanskje den står åpen hele tiden slik at bensinen flommer :shock: , siden du har sjekket alt det elementære så får man begynne å se på andre ting.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Har du kontrolert at luftmengde-spjellet til bensinmengdefordeleren går som det skal?? Dette spjellet hengte seg opp på bilen min en gang, og da får den alt for mye bensin... Også veldig viktikg at den ikke trekker inn falsk luft mellom blanderegulatoren (den saken luftfileret er festet på) og innsugsmanifolden. Er en del slanger her, så pass på!

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

har tatt av k&n filteret...blandingsregulatoren er som den skal og pumper bensin..alle slanger mellom filteret og insuget er sjekket at er hele og sitter...har vært på ford i hamar i dag og de ristet på hodet og tilbøy seg å feilsøke men regnet med at det kom på rundt 4000kr bare ved å finne feilen..har sjekket gass spjellet også.funger som det skal..

det er sikkert bare en fillefeil hele saken men jeg finner bare ikke ut hva..

Link to comment
Share on other sites

Det er nok garantert en liten fillefeil, :x fikk prob med min den gikk så rart på tomgang etter ca 20 sek. Feilsøkte i noen dager før jeg heiv den inn på Ford, og da var det en plugg som hadde ramlet av :oops:

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Guest MK5 RS2000

Kmbr du bør oppsøke en kar som heter trond skogheim.. han hlder til på verkstedet til shell på ilseng eller på stange.. meget flink kar liker best å drive med ford å er vertfall noen tusen lapper biligere en ford... han er å finne på verkstedet på stange framover...

Link to comment
Share on other sites

kjenner skogheim som drev på ford hamar før.driver på ilseng nå.han er en værsting på cosworth men ganske grønn på rs turbo.han har for mye å gjøre til at han kunne se på bilen i år mente han

Link to comment
Share on other sites

Har du forsøkt det jeg sa om pluggene?, når du gjør det så skal bilen starte. Hvis den ikke starter så er tenninga di feil(80% sikker). Har du hatt ute fordeleren?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvd å ta av kaldstartsdysa men ble ikke no forskjell.den skulle jo ha startet når jeg tauer den igang.høres nesten ut som å taue igang en bil som tenninga ikke er på. :?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får fuktigheten ut og at pluggene er varm, så skal den starte(hvis tenning er rett og det ikke er feil med bensintilførselen).

 

Hva om du forsøker å sette på de gamle delene? minus slangen til intercooleren.

 

Jeg hadde en Bmw som jeg skiftet fordeler på, når jeg skulle starte dem igjen så hadde jeg satt den 180 grader feil. Dvs at alt var rett på tenningsmerkene men pluggene tente i feil rekkefølge. Kanskje noe slikt som dette kan ha skjedd her?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Guest MK5 RS2000
kjenner skogheim som drev på ford hamar før.driver på ilseng nå.han er en værsting på cosworth men ganske grønn på rs turbo.han har for mye å gjøre til at han kunne se på bilen i år mente han

 

jah hale verkstedet har fått kysse sjuken så han har endel å gjøre... så spørs når bilen min er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Du får bite i det sure eplet og levere den inn :(

 

Synd du bor på et så gudsforlatt sted ellers hadde jeg kommet innom og hjulpet deg :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hallo :D

bilen starter og går nå.kjøpte nytt batteri og fant en lekkasje i membranen på poff ventilen.eneste problemet nå er at den dabber av på rundt 3500-4000 o...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...