Jump to content

haster, clutch xr3i kassa.. hvordan stramme?


Guest Alex_86

Recommended Posts

åssen xr3i er d sank om?

er det mk4 så skall det vær automatisk, fjær belasta og med noen drev i toppen av pedalen, bare søppel spørr du meg :P vertfall med opp jassa trykk plate... er det en mk5`er skall det være en umbrako skrue i toppen av pedalen..

Link to comment
Share on other sites

skall være automatisk den stramminga ja, ikke no mulighet for og gjøre det manuelt.. om tennene på "drevene" er slitte, så raper de lett over..

 

men du kan jo prøve og ralle mekke noe da... se om du får låst av den automatiserings dritt`n... sette igjennom en skrue eller noe..

Link to comment
Share on other sites

har du hatt av clutch pedalen???

 

isåfall så ha du ikke fått fjæra skikkelig på plass....

 

prøv å ta tak i den hvite plastikk saken øvers på pedalen, der den går inn på akselen, å dra denne ned over mens du dytter pedalen opp.....

 

funker godt det..

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

ok ok anderz.. skal se på dei imorgen.. buhu vil ikke skifte clutch på den.. også

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Kan lure det til i andre enden ;)

Kapp til noe stål/alu biter i feks 2mm tykkelse, legg mellom kula på enden av wiren og clutcharmen på girkassa.

 

Kjører med det selv, funker knall med litt røffere clutch-pakke B)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Guest mr&mrs escort

hei hm høres ut som clutchen din er utslitt hente det plutserlig tro? hvis det så er du heldig selvstramminga som er røket mye mindre jobb da

Link to comment
Share on other sites

Guest Dynaamic

Jeg har litt av samme problem på min escort mk4. Akkurat som om clutchen ikke kobler helt inn liksom, når jeg har pedalen i bunnen, så kan det være litt motstand når jeg setter den i gir og sånn, at jeg må dytte den litt hardt inn i gira.. Så det er ingen måte å stramme clutchen på? jeg skal ta meg en titt på den selvstramme-tingen jeg og :) Den har jo bare gått 160 000, så burde jo ikke være nødvendig å skifte clutch allerede?

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

helt det samme problemmet. vurderte tombra metoden med noen skiver!! skal på eu kontroll snart, og vil nødig trekke den dit =P

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem på den gamle RsTurboen og på escorten jeg har nå, jeg prøvde å flytte på hendelen oppå kassen(hjalp kansje en dag) prøvde og legge noe imellom vaieren og hendelen og(hjalp bare litt) da jeg tok av clutchen var det bare en tynn metallplate igjen... Ville tatt å skiftet clutch(ja vet det er en jobb men) Jeg ga kun 950,- for min clutch, ganske billig egentlig...

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...