Jump to content

Skal kjøpe strømkabel imorgen.


Tommelom

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg strømkabel til anlegget i bilen i morgen. Sierra combi det er snakk om. Litt usikker på hvor lang jeg skal kjøpe. Tror 6 meter er nok. Dere andre her inne som har bygd i combi, vil 6 meter holde? Kommer jo selvfølgelig ann på hvor jeg skal ha forsterkeren osv, jeg vet det, men sånn ca...

 

?

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

i min sierra var det nok med 5 meter men er fint å ha en ekstra meter om du skal koble på noen kondensatorer eller oppgradere ledningene i motorrommet!

Link to comment
Share on other sites

i min sierra var det nok med 5 meter men er fint å ha en ekstra meter om du skal koble på noen kondensatorer eller oppgradere ledningene i motorrommet!

 

Går for 6 meter ja,så får jeg antageligvis noe til overs.

 

Ledniger i motorrommet? Tenker på minusen da eller?

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

jorde batteriet skikkelig. og fra dynamo til batteri å dynamo til jord(?)

Er noen tråder om det på bilforumet å sikkert her også.

mne det vil gi deg mere å bedre strøm til stereon som også fører til mere lyd!

Link to comment
Share on other sites

best å oppgradere alt.. får mindre spenningstap, dvs høyere spenning til anlegget.. :) bare et lite tips også.. bruk større strømkabel enn du egentlig trenger.. slipper å bytte kabel hvis du skal oppgradere og du får mindre spenningstap også.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke forsterker enda. Men jeg kikka på det nå her: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=40&ids=artID .I følge tabellen der er 35mm2 nok. :)

 

Blir to 10" polk på hver 300rms som må drives av en eller annen forsterker. Så blir det 100rms til på 6x9. Muligens Planet audio(den som "alle" har til 2500,-) forsterker der. Kanskje frontsettet på den der og. Alt er en plan foreløpig og driver innkjøp. Men går sakte når man jobber på narvesen...

 

Edit: Hvis du gidder kan du godt få anbefale en grei forsterker til de 10" jeg skal ha. 600Watt/300rms..

Edited by Tommelom

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

burde funke bra med 35mm2 da.. :) men koster jo ikke stort mer med 50mm2 da.. hinthint.. :P

 

anbefalinger av forsterkere er ikke akkurat min sterke side, men har alltid likt rockford da.. så jeg ville kikket litt på denne: http://www.megabillig.com/index.php?page=p...=14&id=1522 står jo bare 25 watt der, men den driver nok det meste av frontsett og 6x9 veldig bra skal du se.. :)

Link to comment
Share on other sites

Har 35 kvadrat i Sierran til stereo, i Capri'en kommer det en 90 kvadrat jeg har liggende. Batteriet skal flyttes bak der, bedre vektfordeling og bedre plass i motorrom.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...