Jump to content

turbo i Sierra 2l dohc motor.


Guest Jacp Racing

Recommended Posts

Guest queenyman

Hei lurte på vist eg evt skulle ha turbo i dohc motoren min og ha den med kvite skilter. Så har eg høyrt at det er vanskelig å få den godkjent med det. nokon som har peiling på dette?

Edited by queenyman
Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

meinar du eg skal ringe nokon som ikkje hjelper masse med å få den godkjent. Har ein kompiss som lett fekk godkjent ein golt gl med 200hk og turbo. kva er forskjellen?

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

ok, men å bygge om til coswort vil det sei at du skifter ut motoren eller berre bygger du den om? kva skal til for å gjere det og kva koster noko slik?

Link to comment
Share on other sites

Må vel bytte ut hele motoren ja...må vel bytte ledningsnett iallfall noe av det tror jeg...

Cossie motor koster en del, har ikke så mye peiling på det så det får noen andre svare på ;)

Men har du rett innstilling så er det meste mulig!

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ville heller satse på å bygge turbo på dohc'en jeg...kjøpt deg en ny dohc motor som du bygger turbo på. Godkjenn bilen med den motoren som sitter i, så bytter du til turbomotoren når bilen er godkjenn...men du føler det seffølgelig tryggere med godkjennt bil..

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

prøver no å få den godkjent med turbo først og så vist eg ikkje får det etter at eg har gjot det som er muleg for å få den godkjent så berre godkjenner eg den uten og så setter eg turboen på igjen etterpå :P

Link to comment
Share on other sites

Bygg om bilen ellers til Cosworth (bremser og hjuloppheng) Da kan et Ford verksted dokumentere at du har disse delene. Du får ikke godkjent Dohc turbo fra Ford, men det hjelper sikkert å ha hjuloppheng og bremser som kan tåle effekten før du forsøker godkjenning på BT. Men det lureste må være en skriftelig søknad til BT

 

 

 

 

 

Ikke at jeg helt ser hensikten med Dohc turbo men...

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...