Jump to content

focusst

Gjest
  • Content Count

    1809
  • Joined

  • Last visited

About focusst

  • Rank
    Ford RS

Profile Information

  • Bosted
    Gjøvik

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt
  1. Hendelen kan du bytte på 15 sek. Bare vipp opp dekselet over rattakselen så ser du resten. Trenger ikke verktøy engang. Men jeg er rimelig sikker at det er parkeringsfunksjonen i motoren som er problemet
  2. http://www.talkford.com/topic/98233-fault-code-p0251-injection-pump-fuel-metering-control-a/
  3. focusst

    Støtdempere mk3

    Støtdempertopp er mer riktig enn fjærbeinslager. Det er jo ikke noe lager bak, da kalles det heller ikke lager.
  4. Hos nærmeste Ford forhandler Gidder ikke bytte linkstag 2 ggr i året. Har skifta 4 på høyre sida på 2,5 år, nå rakler det igjen. Det venstre er org Ford og har sittet der så lenge jeg har hatt bilen, og det blir det høyre nå. Bakhjulslageret holder enda, etter at hjulboltene fra Brelett ble byttet ut med org. Er man glad i å skru er det billig med ebay. Det koster en fjerdedel, og varer deretter
  5. Symptomer på kamakselføler er som regel at bilen stopper eller periodevis ikke vil starte. Uten å sette feilkode
  6. Hvordan ville du feilsøkt via et internettforum?
  7. focusst

    Forstilling Mk3

    Kan den defekte foringen relateres til tidligere dempertoppbytte? Dvs uten å løsne hjelperamma
  8. Så du mener at man får feil på bankesensor for en sylinder pga kamakselføler?
  9. Kanskje fordi han ikke er den første som har nøyaktig slike problemer, og at det utfra symptomene ikke kan være noe annet.
  10. Fjærene fra mk2 passer ikke mot fjærbena foran. Men du kan bruke komplette fjærben fra mk2
  11. focusst

    Håndbrekk mk3

    Har "justert" noen armer ja, og noen revolusjon var det ikke. Er vanskelig å forklare, finner ikke bilder. Spør Ford om de kan vise deg meldinga, ev få de til å gjøre det. Tar ikke så lang tid
  12. focusst

    Bakhjulslager

    Bilen min har rusla 394 000 km på 7 år, foreløpig er det skiftet et foran og et bak... Men det er originale da
  13. focusst

    PATS trøbbel

    Så du mener altså at gud og hvermann skal ha mulighet til å omgå et antityveri system? Hva er vitsen med å lage et slik system da? De som sliter med dette er stort sett de som driver med ombygging. Og dette er ikke noe annerledes på andre bilmerker. Å lese ut en feilkode tar nok litt mer enn 45 sekunder, men det koster under tusenlappen. Hvis bilen din ikke er verdt mer enn det er huggeren neste stopp, der får du 2 lapper. Skal du ha ny nøkkel hvis det er den som er problemet så koster den litt. Men den kan kjøpes hos låsesmed elle ebay til lavere pris. Når du har en nøkkel som fungerer kan du vri til pos 2 fem (fire?) ggr/til det piper/blinker. Da har du tjue sek til å sette på tenning med ny/neste nøkkel for å kode den. Men da må du altså først ha en nøkkel som virker. Det er altså ingen feilkode som blinker, men en programmeringskode. Hvis motoren går rundt når du vrir på nøkkelen er ikke startsperra problemet
×
×
  • Create New...