Ford_Sierra_Sedan Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Ja da har snøen meldt sin ankomst hjemme hos meg, dette medfølger at cossien blir stående rolig i ca 7 mnd eller noe. Er det noe spesiellt dere gjør før dere setter bort bilen for vinteren? Noe man må tenke på? Tenker på alle småting.. Som f.eks hvilket gir skal bilen stå i når den blir stående rolig så lenge, har det noe og si? Hørte noen som snakket noe om dette...
bige Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 vingen står på 4 bukker , så hjulene er klar av bakken - har en "dry ball" som fjerner fukten i bilen . koblet til en lader som står på hele vinteren. den nye elektroniske . og så har en "myk" presenning og så en biltema presenning .. pleier og starte den +- en gang i mnd og kjøre den varm - lar den gå i 1ste gir noen 100meter så girk blir smurt ...til Esc har jeg kjøpt http://www.carcoon.co.uk/
Ford_Sierra_Sedan Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 (edited) Fåes den der kjøpt i norge bige, den der carcoon tenkte jeg på? Og hvor kan du få kjøpt sånn dry ball?? Takker for tips forresten.. Noen som vet om denne er brukbar??http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79330 Hørt at noen av disse presenningene kan ripe bilen. Min står forøvrig inne i garasje... Edited October 20, 2006 by Ford_Sierra_Sedan
bige Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 (edited) Fåes den der kjøpt i norge bige, den der carcoon tenkte jeg på? Og hvor kan du få kjøpt sånn dry ball?? Takker for tips forresten.. Noen som vet om denne er brukbar??http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79330 Hørt at noen av disse presenningene kan ripe bilen. Min står forøvrig inne i garasje...det er en slik presenning jeg har ytterst .den innerste kjøpte jeg gjennom bladet Motor .. carcoon bestiller du direkte de er meget hyggelige og extrem raske .dry ball fåes kjøpt i byggvare foretninger ... Edited October 20, 2006 by bige
Ford_Sierra_Sedan Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 Takk skal du ha bige.. Da er det bare og dra på handel Hehe
Guest Erik Braseth Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 i nyeste amcar (kanskje ikke så mange her som leser det? ) står følgende oppskrift: sett bilen på bukker for å unngå "kantete" hjul (og spare fjærer osv for sig).start bilen noen ganger og la den gå til den blir varm. Sett den også i gir så akslinger får gå noen runder og bli smurt.sving fra side til side noen ganger så servoen får jobbeLa gjerne vinduene stå litt på gløtt så du slipper innestengt lukt og fuktVask bilen nøye, både over under og inni.krom kan visstnok påføres et tynt lag tyntflytende olje for å hindre rustdannelser.sto også noe om å vaske motoren og sprøyte på no tyntflytende olje eller lignende for å hindre rustdannelser og uttørking. Sånn ca det jeg husker av artikkelen
bige Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 i nyeste amcar (kanskje ikke så mange her som leser det? ) står følgende oppskrift: sett bilen på bukker for å unngå "kantete" hjul (og spare fjærer osv for sig).start bilen noen ganger og la den gå til den blir varm. Sett den også i gir så akslinger får gå noen runder og bli smurt.sving fra side til side noen ganger så servoen får jobbeLa gjerne vinduene stå litt på gløtt så du slipper innestengt lukt og fuktVask bilen nøye, både over under og inni.krom kan visstnok påføres et tynt lag tyntflytende olje for å hindre rustdannelser.sto også noe om å vaske motoren og sprøyte på no tyntflytende olje eller lignende for å hindre rustdannelser og uttørking. Sånn ca det jeg husker av artikkelen det var jo bra jeg gjør det riktige ........ eneste ved bruk av dry ball får du ikke mugglukt = fukt i bilen
OleK Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 jeg skal sette inn et par musefeller i vinter ihvertfall. Cosworth!
Ford_Sierra_Sedan Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 Noen som har sprøytet på olje på motoren før eller???
bige Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Noen som har sprøytet på olje på motoren før eller???start den og sitt og drøm om sommeren noen ganger så slipper du griset og sprøyte olje .Om noe -ta ut pluggene og ta NOE olje i hullene og dra den rundt på starteren noen sekunder , skru i pluggene . Når du skal starte til våren - byttplugger og start opp ..
Recommended Posts