Jump to content

Amatørverksted..eller?


Guest Sonic_N

Recommended Posts

Guest Sonic_N

Satte inn bilen på et lokalt verksted for er par dager siden, for å bytte toppdekselpakning.

 

Da jeg leverte bilen, var den nesten tom for bensin. Da jeg henta den var nåla på tankmåleren en halv cm UNDER rød.

Du verden tenkte jeg, her må det fylles. Så jeg fylte for 300kr, da gikk nåla LENGRE ned, før den gikk opp til MAKS i løpet av et lite sukk.

Gikk OVER maks og ble der.

 

Jeg har da ikke 27-liters tank heller da. Så jeg kjørte litt, da gikk den nedpå rødfeltet igjen.

Slik drev den da med gymnastikk, fra rød, og til topps, og ned til halv.

 

Nå i dag sto den på kvart tank, så jeg tenkte jeg måtte fylle og sjekke. Fylte 16 liter, så ble tanken full gitt.

Nå er det full tank nedi tanken, men måleren beveger seg fra kvart, til 3/4-full, til og med mens jeg står stille.

 

Kan det være verkstedet som har gjort noe?

I tillegg hører jeg en slags trommende lyd fra baki bilen, en mørk dunkende lyd. Kanskje det er drivstoffpumpa som vurderer å stoppe? Kan det han noe med målerens rare oppførsel å gjøre?

 

I bruksanvisningen for bilen, så står det at tanken er på 60 liter, men det tror jeg ikke stemmer helt.

Må vel koste mer enn 450kr for full tank da vil jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig lite sannsynlig at de skal ha klart å påvirke tankmåleren ved bytte av toppdekselpakning.

Edited by Leo

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

er det en sierra ?

sjekk at jordingen på tankmåler elementet er ok og at kontaktflatene er rene..

 

den står ved siden av de 2 bensinslangene oppå tanken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonic_N

det er en Sierra ja. Skal se på tanken når jeg skal opp på bukk med bilen om kort tid, men så lenge det ikke forsvinner bensin ut i det fri, så vet jeg sånn ca hvor langt jeg kan kjøre. Jeg kjører 60 mil på 45 liter, så det går nok bra ;)

 

Men takk for hjelpen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...