Jump to content

zvh bygg


Guest Alex_86

Recommended Posts

Guest Alex_86

Siden det frister sinnsykt å bygge det så lurer jeg på om jeg skal gå for det..

 

Hvilken blokk da.. 1.8l fra escort eller 2l fra mondeo.

Er det noen som har dette godkjent i norge. Blir det godkjent?

 

Det sies at det finnes masse "billigere" deler til denne, da men tanke på råder(h) og stempler fra usa.

 

Noen som har linker til dette?

Samt noen som har linker til 2bulding a zvh motor guid" på nettet?

Link to comment
Share on other sites

Skal du først bygge går du for 2.0 blokka, gjerne borret opp til 2.1 liter.

 

Step by step guide:

http://www.quantums.info/zvh.htm

PS: dette er en av de første som begynte med slikt, så det er sikker kommet en del andre måter å gjøre ting på.

www.passionford.com er nøkkelen her!

 

Stempel og råder får du nok billigst fra Statene ja, evt Ebay

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

går du for den blokka morten?

 

hadde vært morro å bygge en zvh motor.. hm, ja 2l er vel greiest.. å borre den opp til 2.1 som di fleste i UK gjør hm.. virket litt små avansert.. eneste som uroer meg er olje returen :( hmm du har ikke 1.8l blokka di enda Morten.. den med underspyling :) har mondeo det? hva med focus blokka..finnes den i 2l? eller 1.8l.. går det an å bruke denne..

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

skjønner meg egentli ikke på de engelsk folka, hvorfor skall de på død å liv borre til 2,1 liter og svekke sylinder foringer... selv går jeg for en 2,0 zvh, bygger på 2,0 mondeo, alle mondeoer fra 96 og utover mener jeg har under spyling... men er ikke værre enn og kjøpe dysene separat på ford, og skru de neddi, da hullene er der orginalt, bare at de er blokkert av med en skrue... så det er ikke d værste probleme...

 

det værste med zvh bygget er og bygge om vannpumpa osv.. får kjøpt convrtions plate på burton power, samt me veivhus ventilasjon blokkering, topp bolter ++ til zvh bygging...

Men ellers er resten planke kjøring spørr du meg...

 

om du velger og kjøre olje returen i blokka eller i bunnpanna har jo egentli ikke noe og si.. jeg borra i blokka og og presset inn slike rør, men skall være fult mulig og borre og gjenge det opp, og bruke noe rør deler, ser mange i england gjør det, mener at det kittet area-six

selger borrer og gjenger..http://www.area-six.co.uk/home.htm meget hyggelig fyr btw..

 

han selger komplett kit, med bruksanvisning å greier...

 

men må ikke glemme at du må ha 2 nippler da, en til olje retur og en til veivhus ventilasjon..

 

og zetec`en i focusen er mer eller mindre samme som mondeon, bare at den har mekaniske løftere så vitt jeg har forstått...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

ja, mener da at du skulle bygge en 2.1l da hårball Stod det i signaturen din før! Har du startet å bygge? Ja, leste den til han karen.. Må vel ha underspyling, er ikke så dumt det. Får se hva hva det blir til. men noen her inne som har bygd det fredig så er dere hjertelig velkommen til å skrive i denne posten =)

Link to comment
Share on other sites

ja, mener da at du skulle bygge en 2.1l da hårball Stod det i signaturen din før! Har du startet å bygge? Ja, leste den til han karen.. Må vel ha underspyling, er ikke så dumt det. Får se hva hva det blir til. men noen her inne som har bygd det fredig så er dere hjertelig velkommen til å skrive i denne posten =)

 

jo, planene var 2,1, men fikk taki smidde stempler med standar dim til noen kroner mindre, så da var ikke valget så vanskelig i grunn :P for da kan jeg havarere en runde også :lol:

 

har såvitt begynt og montere sammen motoren i de små... montert på vannpumpe,fått i olje retur å te veivhus ventilasjon + pressa foringer i de oljekanalene som ikke blir i bruk..

så fikk jeg jo toppen først i går kveld, så spørs om det ikke blir og begynne og fyre i stempler og råder snart nå =)

 

Rs_Racing her på forumet har jo en 2,1 liter zvh, motoren er ferdig byggdt men ikke starta opp etter det jeg vet?

med cossi sprut og t34 turbo +++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...