Jump to content

Ettermontering av grøftelys


Guest Mike

Recommended Posts

Noen som har gjort dette før, og har koblingskjema og kontroll på hvilket relè og hva slags ledningsnett jeg trenger? Er snakk om originale grøftelys :)

Link to comment
Share on other sites

Åh, såpass :) Sikker på det? Hadde en 96' Mondeo med grøftelys, og der var lysbryteren ganske så lik den jeg har i nå?

 

Takker for svar i allefall :D

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg mener det skal ligge klart..

Det som er forskjell på lysbryterene er at du får to trinn ut på den med tåkelys foran..

Forresten så bør vel den varsellampa på venstre side på dash'n byttet oxo får å få 2 varsellamper i den,men det må man ikke..Men da blir det 100% som orginalt..

Link to comment
Share on other sites

Flotte greier :) Mulig jeg klarer å karve til meg en RS frontfanger i løpet av uka, så da skal de på samtidig med den. Om noen har en lysbryter tilberegnet for Mondeo med grøftelys, skrik ut :)

Link to comment
Share on other sites

Jepp,bak den grillen er det ferdig utsparing i fangeren..

Bare sette på plateklips e.l., tror hver lampe sitter med 3 innfestinger.. ;)

Takk, nå har du svartt på det jeg har spurt om tidligere, var akkurat som jeg trodde. Går ikke å kjøpe orginlae tåkelykter i hvertfall. De har jeg fått pris på 1820kr per lykt. Sinnsykt!!!

 

Er de så dyre, eller er jeg bare blitt lurt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mondeo V6

Hørte på pris til min 97mod i fjor.... ca. 1600,- for komplett kit med to lykter og bryter. Syns ikke det var så ille pris, men har ikke rota meg til å kjøpt det ennå...

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg skaffa alt jeg trenger :D Bryter, relè, bakplata på grøftelysene og ny grill. Men, hos Ford fikk jeg høre at jeg trengte en ny ledning fra bryteren og bak til kontakt nr.2? Stemmer dette, eller kan jeg bruke det som allerede ligger der?

Link to comment
Share on other sites

Guest Unge_Lafton

på min 94.mod lå alt klart. var bare å bytte bryter blugge i lyktene i grillen å sette inn et relle i sikringsboksen under rattstammen.

men veit det har vert litt forskjellig fra år til år på mk1, veit om en som har en 93.mod, å der lå det ikke noe ledningsnett ferdig..

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er en missforståelse ute å går kittet koster rundt 1800

jeg syns å huske sist jeg sjekka at tåke lysene koster rundt 600 stykket

Ok, blir sepennede å se om misteren her får det til å funke, i såfall løper jeg og kjøper når han har fått det til.

 

 

Lyser tåkelysene opp noe i det hele tatt??

 

På min gamle volvo 440 lyste de ettermonterte tåkelysene mine lengere enn kjørelys :lol:

 

LIVSFARLIG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...