Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejo!

 

Noen som kunne forklart meg hva en actuator er/gjør?;p Hørt no snakk om en -31 actuator ..

Posted

den gull tingen som sitter på turboen. skal vel lukke så turboen får bygd opp trykk eller noe. sikkert noen som veit bede enn meg men

Posted (edited)

Det er en enhet som har som mål og slippe ut ladetrykk.

-31 er en type aktuator på ca 8 psi.

det finnes mange andre slike også -34 er også endel brukt på cosworth.

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted
den gull tingen som sitter på turboen. skal vel lukke så turboen får bygd opp trykk eller noe. sikkert noen som veit bede enn meg men

Stemmer at det er den tingen som sitter på turbon men den lukker ikke den åpner et spjell i exsoshuset på turbon slik at avgassene som egentlig skulle gått igjenom eksoshuset istedet går rett ut i downpipen og rett ut :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Er mange som justerer på staget, men det blir egentlig veldig feil. det blir som å stille den utafor så den ikke greier å åpne fullt, og trykkreguleringa fungerer ikke.

Eneste korrekte blir å Justere actuatoren(for de som kan det), shimse fjæra inni aktuatoren(er vel ikke alle dette er like lett på heller), eller å skifte actuator.

Kan vel og jukse litt med å sette på ei fjær på staget so hjelper fjæra inni actuatoren, eller en bleed-valve(etter min mening en jalla-måte, men funker greit nok).

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted
Er mange som justerer på staget, men det blir egentlig veldig feil. det blir som å stille den utafor så den ikke greier å åpne fullt, og trykkreguleringa fungerer ikke.

Eneste korrekte blir å Justere actuatoren(for de som kan det), shimse fjæra inni aktuatoren(er vel ikke alle dette er like lett på heller), eller å skifte actuator.

Kan vel og jukse litt med å sette på ei fjær på staget so hjelper fjæra inni actuatoren, eller en bleed-valve(etter min mening en jalla-måte, men funker greit nok).

 

Bleed valve er en helt grei måte og justere turbotrykket på.. ganske mange grombiler som bruker dette..

det som derimot ikke er helt bra er og montere denne inne i bilen... da kan lett ønsket om mer ladetrykk være skjebnesvangert for motoren... litt for lett og skru for mye...

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted

går også veldig fint å klippe et lite hull i slagen, prøvde det en gang funka fint det :D

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
31-Actuator...

 

 

her må man tenke før man svarer, en -31 er en oppgradet aquator som brukes ved trim :wacko:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...