Jump to content

Granada 2.8 Ghia

Gjest
  • Posts

    1982
  • Joined

  • Last visited

About Granada 2.8 Ghia

  • Birthday 03/23/1985

Contact Methods

  • MSN
    granada_einar@hotmail.com
  • Hjemmeside
    http://www.home.no/gobil

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Kilen, Telemark
  • Interesser
    F O R D

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

5572 profile views

Granada 2.8 Ghia's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Hei, mange av dere kjenner nok ikke meg... jeg er Lene, samboeren til Einar også kjent som "Granada 2.8 Ghia" her inne. 19.30 i går kveld fikk jeg den beskjeden ingen noen gang skulle måtte få. Einar var på veg på jobb, og hadde i en sving kollidert med en lastebil. Dette sammenstøtet ble for mye, og Einar overlevde tragisk nok ikke ulykken. Einar var en evig Ford entusiast, og jeg vet at han har brukt mye tid her inne og på sin måte satte pris på alle dere her inne som har bidratt til mange prater og diskusjoner..... Han ble desverre aldri mer enn 29 år, og fikk ikke mer en noen alt for korte år med barna våre.... Tenkte det er mange her som vet hvem han er og også på sitt vis kjenner han... jeg vil minne dere alle på å ta vare på hverandre, livet er ikke alltid rettferdig og puttselig alt for kort......... kjør forsiktig alle sammen .... mange varme hilsner fra Lene
  2. Bruk gjerne 3.89:1, får lavere turtall da, samme utvekslinger på alle girene, bare at du har ett overgir med 5 trinns. Men speedometer blir feil om du ikke bytter speedometerdrev i kassa.
  3. Det kan skape turbulens, biltemafiltrene er av "oljetypen" også, som spiser luftmassemålere med tråd.
  4. Hvis de ikke er tynnrusta og pil råtne ellers er det jo en mulighet å sveise dem opp også, egentlig ikkje helt lovlig, mengjort skikkelig utgjør det liten fare.
  5. 90, 115 eller 130 hk? 90 og 115 hk er vel Direkteinnsprøyta motorer med dieselpumpe, mens 130hk er TDCI commonrail, mulig alle i 02 var commonrail? Tror uansett ikke en får gjort stort uten elektronikk.
  6. C: 3.89, men er rimelig sikker at du har en 4.11 mtp. plata på klokka.
  7. Hvilken spenning har du på midtpinnen i TPS når gassen står i tomgangstilling(bør være under 0,8 V) Tomgangsmotor kan demonteres og renses, og tilogmed justeres? Sjekk også dioda som sitter i kretsen til tomgangsmotor. Google ISC EEC-IV så finner du fort ett bilde som ligner på den du har tenker eg.
  8. 135 hk orginalt med forgasser, 150/160 med injection.
  9. Du har 4.11 ja, har du stasjonsvogn og/eller 5-trinns? 3.89 er vanlig på 2.0 sedan med 4 trinns, 4.11 er vel mye brukt med 5 trinns. Hva står det på axle på plata i motorrom?
  10. Det finnes da mere moderne V12 motorer som er lettere vil jeg tro, både fra bayern og stuttgart. Begge deler er det vel dyrt med motordeler men. BMW V12 238 kg
  11. Inntill du får ett fullgodt svar så kan du fylle 32 psi, burde være tålig i nærheten. Så kan du følge litt med på varme på dekkbanene på lengre turer uten aktiv svingkjøring, er det varmere på sidene enn midten er det for lite luft, er det varmere på midten enn sidene er det for mye luft. Bittelitt ekstra trykk gir lavere forbruk uten store forandringer i slitasje.
  12. Bitene fra turbo stopper vel gjerne i intercooler og rør, så disse bør og må vaskes etter bytte. Veldig spesielt med 3 turboer etter hverandre. Er dette havererte turboer som er overhalt av ett mindre firma? Veldig spesielt, men kan ikke se hva slags yttre påvirkning utover oljeproblemer som kan gi slike resultater på kort tid. Er det benyttet skikkelig olje, oljefilter, tilførsel og retur-rør til turbo er byttet/renset, og i tillegg målt at den får olje nok, så burde det jo vre bra. Det kan ikke vre noe i bunnpanne/veivhus som blokkerer returen fra turbo, eller noe potte tett veivhusventilasjon?
  13. Hvordan er tyngda i en 700 cui da? Sikkert ikke sammenlignbart men.
×
×
  • Create New...