Kimmi Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Når jeg gir gass noen ganger kveler den seg selv ved at turtallet går nedover, å når jeg kjører fort så rykker det så sykt, akkurat som den ikke vil kjøre fremover, høres ut som den ikke går på alle sylindrene da, å plutselig blir den bra igjen. Hva kan være i veien? Bilen er Chippa steg 1 men satte inn org chip bare for å teste, ble ikke noe bedre da heller. Har skiftet tennpluggkabler, rotor, fordelerlokk, har denso platinum plugger, testa og med Ngk sine br8es eller noe uten at det ble bedre, har spraya med kontaktrens på alle de kontaktene i motorrommet. Colilen er gammal, så kanskje den burde vært skiftet? Tror lambdaenføleren er gåen, men det skal ike ha noe å si i dette tilfellet? Takk for seriøse svar!
RS 1000 Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Kan høres ut som om du mister bensintrykket ditt. Det kommer IKKE svartrøyk ut eksossanlegget når dette skjer, sant? Det smeller og skyter IKKE i eksosanlegget når dette skjer, sant? Hvis du har bensintrykkmåler så følg med på denne neste gang dette skjer. Hvis du har lambdameter, så følg med på den neste gang dette skjer.Hvis ikke du har ovennevnte så kan du trekke ledninger direkte fra batteriet til bensinpumpen for å så om det hjelper. Hvis ikke dette heller hjelper så bør du montere bensintrykkmåler og/eller lambdameter og sjekke. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
SierraCos2wd Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 kom til meg i morgen du så skal jeg hjelpe deg
Guest Komfort Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Kan virke som du har defekt MAP-føler, eller lekasje på vacuum/trykk tilførselen til MAP føleren.
Kimmi Posted November 27, 2006 Author Posted November 27, 2006 Mener jeg har 3.8 bar konstant med vacum. Ikke sjekka eksosen, kjører bare når det er mørkt. Lamda måleren viser ingen ting, sikkert lamdaen som er gåen som gjør at den ikke viser noe.er det normalt at man skal høre et relè klikke når man trykker gasspedalen mere enn halveis? en av de releèt som ligger ved fothuset til pasasjeren som klikker.
Kimmi Posted December 2, 2006 Author Posted December 2, 2006 Er nok map føleren som har fått det, prøvde å ta av slangen til mapsensoren å da ble det noe annet. Går det bra å sette på 3 bar mapsensor, på steg 1? har 2 bar fra før av
Guest Hovden Racing Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 Er nok map føleren som har fått det, prøvde å ta av slangen til mapsensoren å da ble det noe annet. Går det bra å sette på 3 bar mapsensor, på steg 1? har 2 bar fra før av Nei. Må bruke 2 bar map på steg 1 trim
brede Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 vann i bensinen ? mondeoen min hadde lignende symptomer,2 flasker med kondensfjerner så blei den bra igjen
Recommended Posts