Jump to content

Nå skal dere høre - instrumentpanel


Guest K_Duck

Recommended Posts

jeg har gjort det samme før. Det ble veldig mye å lese på dette innlegget, så jeg har ikke korrekturlest alt. bare skumma gjennom det siste. Jeg bytta instrument panel fra en Sierral 2L til et "is" instrumentpanel. Etter jeg hadde satt på pluggen var diverse lys byttet om på, osv. Jeg tok begge instrument panelene og satte meg ned og skrev en liste over hva plugg 1,2,3 osv var til på de forskjellige panelene, og hvilken farge dem hadde. Så klippet jeg over pluggen man plugger inn, også festet den igjen med en annen rekkefølge. Det tok kanskje noen timer, men det virket iallefall. Jeg har ikke fått turtelleren til å virke ordentlig. Den virker bare litt. Den henger litt etter også viser den mye lavere turtall enn det motoren fakrisk har. :( Jeg koblet den rett på coilen eller "kåilen" som du skrev :) Jeg er ikke sikker på om det er riktig, mulig den skal ett eller annet sted på ledningsnettet. Løse turtellere man kan kjøpe på f.eks biltema eller Bilekstra skal man vel koble rett på coilen tror jeg. Det er mulig at det er min turteller fjær som er ødelagt også. Hvis du finner ut av det, hadde det vært fint om du fortalte meg det:>

 

Dessverre tror jeg at jeg har kasta den lappen. Men det var en ting som stemte med ledningene på begge instrument panelene, og det var fargene på ledningene. Jeg vil tro det enkleste er å skaffe en plugg fra samme bilen du tok instrument panelet fra, også klipper du over din egen plugg, og kobler ledningene inn på pluggen du skaffer deg. Lyukke til

Link to comment
Share on other sites

Yeah, god ide. Faktisk så god at jeg allerede har gjennomført den :P

Fargene er ikke de samme; Jeg har koblet hver ledning til sin bror på nykontakten med nevnte resultat.

 

Og tempmåleren er muligens koblet rett likevel. Den begynner på kaldt men blir relativt gloheit etter litt kjøring - i.e. varmere enn den gamle nåla tilsa på sin skala. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Yeah, god ide. Faktisk så god at jeg allerede har gjennomført den :P  

Fargene er ikke de samme; Jeg har koblet hver ledning til sin bror på nykontakten med nevnte resultat.

 

Og tempmåleren er muligens koblet rett likevel. Den begynner på kaldt men blir relativt gloheit etter litt kjøring - i.e. varmere enn den gamle nåla tilsa på sin skala. :roll:

 

 

 

Åssen går det med "instrument- prosjektet", fått noe ordning`s på det?

:?: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...