Jump to content

2.0 doch 1990


Recommended Posts

Posted (edited)

Er det mykje arbeid å gjøre detta?

har hørt det skal vere j**** stress!! eller?? :blink:

 

Moderator edit: banneord er ikke ønsket..

Edited by Combatkit
Posted

Det å bytte veniltetninger på dohc er stress for da trenger du et verktøy som bare ford har, å de har en tendens til være gniene på verktøyet sitt

 

 

Bilde av verktøyet :

 

 

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

det er ikke så lett å bytte på dohc, ventilene ligger vanskelig til..

er litt jobb med reg kjeden, har byttet på ca 4 motorer. like kjedelig hver gang... :(

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted

Har byttet toppaking,reg. kjede, og tettinger på en haug med DOHC'er..

Er kurant hvis du har det verktøyet til å presse sammen fjæra (dobbel)..Men det som er sjuka på dem er at ventilstyringa sklir ned og dermed løsner tettinga..

Registeret må times på nytt med ny strammer..

Posted
skulle ellers mene det er nemt nok. jeg har modificeret et ventilværktøj fra biltema. så ingen probs der.

Kan du legge ut et bilde av den og litt info på hvordan du modefiserte den ? :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Guest oldfordsneverdie
Posted

går bra uten spesial verktøy og da.problemet med mange av disse motora er vel at toppen har sprukket også...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...