Jump to content

Hvordan gjør jeg det med innførsel på delebilen.


Guest Woodpile

Recommended Posts

Guest Woodpile

Hei, lurer på en ting ang innførselen av Mondeoen som delebil. Vet at jeg i utgangspunktet må betale moms på kjøpesummen. 24% Men hva vist jeg dropper å kjøre innom tollen? Hvordan fungerer det i sverige, bilen kan jo ikke bare forsvinne i løse luften, eller har de ikke noe registreringsystem på dette? Skulle møte en kar i Malmø som bare skulle få pengene før jeg freste avgårde. Sa vi ikke trengte å skrive kjøpekontrakt eller noe annet. Men det er da jeg lurer litt på hva han skal gjøre da. Noen må vel lure på hvor Mondeoen er blitt av.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Får ikke tak i den jæ... la motoren noen steder. :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bare tar den med deg over uten fortolling og du BLIR opdaget, er helvete løs.

 

Skriv en kontrak at det er dele bil ,og sett summen lav på den.

 

så koster det deg ikke mange kronene.

har selv gjort det :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

var selv på høggeren i dag , for jeg skal kaste en utolla bil men den er momsa . da skulle di ha kopi av moms å vognkorte pappiret . så jeg hadde ikke giddi å prøvd å snyte staten for noen tusen lapper . for blir du tatt så er nokk bota dyrer enn momsen desverre :(

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

den blir som å ta inn en bil ulovlig.. du blir neppe tatt om ikke noen papirer er skrevet under.. men han forige eieren vil kanskje måtte svi på dette da bilen ikke er reg ut av sverige og blir da kun mistenkt som stjålet/svindlet.. så ender det med at han tyster på deg.. polisen på døra di og du må tolle inn denne + bøter og kanskje en soning for bil smugling.. like ulovlig å ta inn en bil som delebil uten å tolle som det er å ta inn en bil, sette på falske skilter å kjøre.. eneste forskjellen er dokument forfalsk.. å bli kvitt en umomset bil er bare å gi den til jerngjenvinning..

Link to comment
Share on other sites

På det svenske vognkortet blir det bare krysset av for eksport, hvor det så blir av bilen bryr dem seg ikke om.

Edit: Da på del 2 av vognkortet.

Nå vet ikke jeg hva du skal betale for bilen, men om det er 10 000,- så blir det kun 2500,- i moms, og da har du gjort alt lovlig.

Ofte best det.

Edited by RSCoz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...