Jump to content

SOHC vs DOHC


Ask

Recommended Posts

Det du først må spørre deg er :

 

1. Skal jeg trimme ?

2. Skal jeg kjøre turtallsperre rally 24/7 ?

 

Vis du kan svare nei på begge to hadde jeg handla meg jeg Dohc .

 

OHC:

 

1. Er lett å trimme og det finnes mye trim til denne .

2. Vis noe er galt er det lett fikse .

3. Bruker mer bensin enn Dohc .

4. Har mindre hk og nm enn Dohc dårligere bånndrag også .

 

 

DOHC:

 

1. Vanskligere å trimme og det finnes ikke så mye trim til denne men folk her inne har satt turbo på dem med vekslende resultat N/A trim er det også folk som har gjort .

 

2. Vanskligere å fikse enn ohc bla ved toppaknings brudd da denne har regkjede

 

 

3. Folk her inne sier Doch`n ikke tåler så mye, dette er feil grunnen til at folk tro dette er at de nesten aldri har service og har bånngass fra A til B

da ryker ting på dohc`n men det er det flere motorer som gjør .

 

4.Bruker mindre bensin enn Ohc og har mer hk og nm mye bedre bunndrag også høyere toppfart enn samme bil med ohc

 

Så vist du vil ha en motor som er sterk å fin og bruker lite bensin Velger du Dohc

 

 

 

meget bra svar :) :) :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen

kjør og kjøp OHC mener jeg, mye kulere muligheter med disse bilene. Er så mange som kjører Dohc at det er nesten kjedelig..

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
du espen, skal vi ta et race en kveld eller?? :rolleyes:

*

dohcen din er trimma den :blush: hehehehe....

 

Men jeg må si en ting, Dohcen din har tålt ALT.. Det skal den ha. Å går ****** bra :)

Edited by Hovden Racing
Link to comment
Share on other sites

Personlig ville jeg kjøpt OHC, pga.

- den er litt å ha med å gjøre om noe skulle skje.

- Finnes billig, og ikke minst mye trim

- lett tilgjengelig på deler hos huggern f.eks

 

Men hvis du bare skal den som bruksbil ville jeg nok valgt DOHC, pga.

- greiere på bensinforbruket

- godt drag på lavt turtallregister

- har kanskje en stillere motorgang enn OCH (?)

 

kommer ikke på så mye i farta, men velg den rette typen etter ditt behov sier nå jeg :)

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

slenger på her jeg. jeg skal ikke disse hverken doch eller ohc. begge er gode motorer, dochen er jo fin med det bånndraget da. men tror ikke den er så mye sprekere enn is motor. veldi fint gange på doch. personlig holder jeg meg til ohc. jeg syns di er veldi kvasse og fine på turtall, og turtall er noe jeg liker.. helst så mye som mulig å så lenge som mulig :lol: di er enkle å skru på. bruker like mye bensin som doch, om ikke mindre hvis di er skikkelig justert :closedeyes: fine å trimme er dem også.

som hovden-racing sa tidligere her så er ohc motorn rimelig skuddsikker om den får olja å kjølinga si, å det kan jeg skrive under på.

lyrix her på forumet holder seg til doch, men han har knerta ett på doch motorer så det er nok derfor jeg holder meg til ohc.

morra mi har en sierra 92 mod 4X4 med doch. denne har fått gjennomgå litt juling hos meg og holder fint enda. nå har hun nettopp investert i en 92 mod vanlig bakhjulstrekk med doch å jeg syns det er veldi behagelig bil å kjøre da.. stille å godt drag.

eneste problemet med ohc motorn er disse ***** orginal kammene. slites fort som fan å lager mye kakkling å leven.. dette er da mine synspunkter om disse to motorene..

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt meg bil nå :D Ble en Sierra 2.0i CLX med DOHC motor..

så bra da :) legg ut ett bilde så vi får se ^_^ satser på at maskineriet holder og at du ikke blir plaget. lykke til ;)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...