Guest joda^ Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Jeg kjører en 90`Sierra sedan, jeg skal senke den.Hva er vanlig senke denne?40-40mm?Har hørt at noen har senket den 40mm foran, og 60mm bak.
RsTurbo Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Du må tenke på hvordan du skal bruke bilen først, jo mer du senker den jo stivere blir den. 40mm er nok bra det . Jeg personlig synes det blir finest når fronten er *litt* mere senket foran enn hvis man senker den jevnt, dvs en senkning på 40-40 slik at vekten av motoren senker den foran. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
pez Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Kjøp deg Eibach senkesett!!! Det er utrolig mye bedre enn jamex å sånn dritt!!! Syns det er finest hvis bilen "ligger" litt på ræva jeg, bare litt lavere bak en foran
WingDude Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Eibach senker ca. 40 mm, perfekt høyde, går faktisk an å kjøre med bilen Glem 60 mm, hvis du ikke bare skal stå parkert.......
Guest joda^ Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Takk!Jeg synes det er kult når ræva ligger litt nedpå jeg og, men det er sant som du sier kjetil at det er litt mere praktisk med 40mm. :wink: :wink: 8)
Guest Multicell Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Det med praktisk og senking, kommer ann på hvor man bor.Her er 1mm for mye
Guest joda^ Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Jeg holder til v/Lillestrøm, så det kan nok lønne seg å ikke senke den for mye.Mye fartsdumber ol. i området.. :cry: :cry:
Guest joda^ Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Multicell: Hvor mye er Cosworth`n din senka? :?: :wink:
WingDude Posted November 2, 2002 Posted November 2, 2002 Takk!Jeg synes det er kult når ræva ligger litt nedpå jeg og, men det er sant som du sier kjetil at det er litt mere praktisk med 40mm. :wink: :wink: 8)"Skjønnheten" får vike for fornuft
Guest Multicell Posted November 2, 2002 Posted November 2, 2002 Synes det er irriterende å subbe nedi hele tiden.Skjønner ikke at er så morsomt :roll:
RST Posted November 2, 2002 Posted November 2, 2002 Nei det er vel bare å hive seg til for å kjøpe ett sett med innvendig-justerbare hydrauliske dempere. (må bare selge bilen først for å få råd til dem) 8) :shock: 8) -03 Ford Focus RS -89 Nisan 200SX S13 -90 Nissan 200SX S13.5 -90 Mazda 626 2.0I 16V
Guest joda^ Posted November 4, 2002 Posted November 4, 2002 Hehe. innvendige-justerbare hydrauliske dempere koster sikkert mere enn hva jeg ga for bilen...
Guest Multicell Posted November 4, 2002 Posted November 4, 2002 Tror nok jeg holder meg til std senking i stedenfor
Guest K_Duck Posted November 5, 2002 Posted November 5, 2002 http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...17756/_37740988 Kan dette være noe? :?:
Guest K_Duck Posted November 5, 2002 Posted November 5, 2002 Trengs justering av toe/camber/custer (blah) etter en 40-40 senking?
Guest joda^ Posted November 6, 2002 Posted November 6, 2002 Takk for tipset, men jeg tror jeg skal kjøpe nytt.Har en kompis som skaffer meg komplett senkesett(ikke sikker på merke),med alt for 2000,-. :wink:
RsTurbo Posted November 6, 2002 Posted November 6, 2002 Hvilken senkning skal du ha da? 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest joda^ Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Blir vel 40-40 tenker jeg. d for duge selv om det hadde vært litt kulere med 40-60.
RsTurbo Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Du får bygge deg en sværtung subkasse for å få effekten av en 40-60 senkning. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest joda^ Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Hehe,ja Driver faktisk å bygger ett relativt tungt annlegg nå, så det er mulig at ræva kommer til å henge litt nedpå. 8)
Guest joda^ Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Ja det kan være lønnsomt. HVis du ikke liker å kjøpe nye dekk til stadighet. Dekk= forbruksvare på Sierra Men sant som du sier at det kan være greit å fikse litt på spissingen/forstillingen så sparer man dekkene foran ihvertfall!
RST Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Du får bygge deg en sværtung subkasse for å få effekten av en 40-60 senkning. Hmm :? Det merker jeg på min bil også, den henger litt nedpå bake ja! Men vil en subkasse utgjøre noe når man får på nye gassdempere og stivere fjærer? :roll: -03 Ford Focus RS -89 Nisan 200SX S13 -90 Nissan 200SX S13.5 -90 Mazda 626 2.0I 16V
RsTurbo Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Bygger du den tung nok så 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest joda^ Posted November 7, 2002 Posted November 7, 2002 Er vel ikke bra og ha den FOR tung heller, eller? :wink:
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now