Jump to content

overgang til cosworth


frode

Recommended Posts

bare lurer litt; er det mye man må tenke på når man går over fra en standard sierra som jeg har, til en cosworth? tenker liksom på vedlikehold og slikt, og med tanke på turbo og alt det derre.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

jeg kan si det jeg har erfart etter å ha kjøp min første cosw .

Alle oljer må være OK . motor olje bytte ca 2500 km + filter .

Og så kjøling . Bilen må varm kjøres før den presses . Jeg lar den gå på tomgang til kjøleviftene har stoppet etter oppstart (5-8min ). Og det samme når du er ferdig med turen . la den gå til viftene eventuelt starter og så stopper . da har turboen kjølt seg ned . ellers fikk jeg luft i systemet .Og en ting som lurte meg og ford lenge bensin filteret var nesten tett . så på tomgang var trykket ok men når du ladet ga den ikke nok. Og ellers sjekk coil ledn , ford lokk, rotor , tenn kabler , plugger . Som en erfaren cosw eier sa til meg du må ha kontroll på alt , ikke tro på han du kjøpte den av att alt er nytt ,Og tikker den på tomgang med frisk olje , da er det bare og overh toppen.

Ellers koster det skjorta , og prøv og kjøp deler fra alle andre en ford de er extrem dyre ( tomg reg 4600 kr ,fra england 1250 meg DHL og moms )Prøv www.coswort-import.com mye lav km biler .

Link to comment
Share on other sites

takk :) dette var mye nyttig info. kom gjerne med mer info og...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

kalkuler inn i prisen når du kjøper regreimsbytte, oljeskift, ojefilter og et foringsett. siste trengs ikke om det allerede er polyforinger.

sjekk forsikring før du kjøper...

og noe jeg fant ut : mye slag og vib i rattet . en liten nylon foring neders på ratt stamen og gummi foringene øverst på støt demperene . da ble den myyyye bedre . og senk den ikke den er 35mm lavere enn standar sierra , og med poli foringer blir den MEGET stiv (min mening ubehagelig om du ikke kjører race), byttet heller alle til nye org .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...