Guest Fordulf Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Hei... Har Tittet litt på en tennings forskyver jeg fant på dalhems... Jeg lurer på følgende.. Jeg har en escort RST 87mod... Plages med at den kutter rundt 0.7 pga tenningsbank... men med en tennings forskyver klarer jeg å vri tenninga mere... men trykkvakta ligger i Hjenen på disse bilene ikke sant?... Reagerer disse på Tennings bank... eller Turbotrykk... Hør hørt at man fjerner den ved hjelp av chip?... Noen som vet? I det siste kan jeg kun ha 0.4 i trykk før den kutter pga tenningsbank.... Hva kan dette være,... Bensin sikkert?? Håper på Masse tilbake meldinger=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fordulf Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 _Ingen so vet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 ang den tenningsforskyveren du viser til vet jeg ikke. Men ang turbotrykket så stemmer det at dette kutter på ca 0,7 bar orginalt. Den sperren kan lett oppheves med en liten chip Chippene som er produsert til RST gjør for det meste det samme så vidt jeg har merket og det går på trykket og det sies også at tenningskurven blir noe modifisert. Det siste der kan jeg ikke bekrefte da jeg ikke har testet min på rulle ennå. Du har bankesensor? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 (edited) Du trenger ikke noe tenningsforskyver, du trenger som nevnt ovenfor en chip for å komme deg forbi trykksperra. Originalt skal trykket være 0,45-0,55 bar, høres noe rart ut at den kutter. Trykksperra skal slå inn på ca. 0,7 bar. Jeg ville sjekka trykkmetret. Edit: RST har ikke bankesensor. Edited February 4, 2007 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Du trenger ikke noe tenningsforskyver, du trenger som nevnt ovenfor en chip for å komme deg forbi trykksperra. Originalt skal trykket være 0,45-0,55 bar, høres noe rart ut at den kutter. Trykksperra skal slå inn på ca. 0,7 bar. Jeg ville sjekka trykkmetret. Edit: RST har ikke bankesensor. Trodde 89 eller 90 modellen av RST hadde bankesensor jeg Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Til Leo: Jeg har RST og jeg har bankesensor orginalt. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cyteck Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 86mod rst her, jeg har sånn bankegreie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now