Jump to content

Bremser

Recommended Posts

Guest Woodpile
Posted (edited)

Nå må jeg oppgradere bremsene. Er helt grønn ang dette, så har noen tips eller link til nettside med priser? Trenger noe som biter godt :lol: Er en mondeo 1998 2.4 V6 stv. Takker for alle svar.

Edited by Woodpile
Posted

Jeg er ikke helt sikker, men hvis du tenker på å få større bremser, så tror jeg bremsene til Galaxy passer...

Guest Woodpile
Posted
Jeg er ikke helt sikker, men hvis du tenker på å få større bremser, så tror jeg bremsene til Galaxy passer...

Hei, tenkte mere på brembo eller lignende :lol: Så vist noen vet så skrik ut

Posted

Jeg spurte SS-performence for noen uker siden ang. bygge større bremser på min Mondeo mk 2 98 modell..

35.000kr for 320mm med 6 stemplet kalipper foran... og 260mm? med 4 stemplers kalipper bak.

Syns ikke det var vert det jeg :)

Billigere alternative blir EBC bremseskiver + EBS greenstuff klosser f.eks. :P

1000 kr pr. skive ca.. og EBC greenstuff bremseklosser.. 800kr for fremme, 900kr for bak ca..

Turbo Groove tror jeg de heter.. brakes.no må du sjekke. :)

Posted (edited)

Er det noe slikt du tenkte på?

http://www.contour.org/mods/mods.php?s=mods&c=1

Dette er for den amerikanske utgaven Contour. Er jo stort sett karroseriet som er annerledes. Motor, driverk, osv. er likt.

Er forresten mye bra lesestoff på denne siden. Spesielt for de som har v6.

Edited by HUGO
Guest ST200evil
Posted

woodpile - kjøp deg sånne som jeg hadde. EBC foran med Redstuff klosser, brembo bak med redstuff klosser.. disse biter helt perfekt til en sånn bil. beste steg føre nye kalipre og store skiver