Jump to content

Recommended Posts

Posted
hvordan ser man forsjell på di, er det barre at 4x4 har lamda uttak,

 

Festeplaten for actuator er på 4x4 turboen skudd fast med skruer på fremsiden av kompressorhuset, på 2wd, på baksiden med feseskruene til kompressorhuset. Diameteren på impelleren er på 4x4 turboen større enn 47 mm. På 2wd er den mindre enn 47 mm.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Cosworth_91
Posted
ok, takk .

Er det mye effekt mellom disse turboene? klarer ein 2wd t3 300 hk?

 

ja men den holder ikke for evig og alltid

Posted
ok, takk .

Er det mye effekt mellom disse turboene? klarer ein 2wd t3 300 hk?

 

Før, i gamle dager, når bensinen var bedre enn det den er i dag, ble det sagt at 330 satsene til 2wd i praksis klarte 294 hk +/- 6 hk pga liten turbo og liten intercooler.

 

4x4 har ikke uvesentlig større turbo og vesentlig større intercooler og kunne derfor klare rundt 10% mer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
ok takk igjen :) virker som du har godt kjennskap til cossie motor B) pelle

 

Takk.

Jeg synes at Cosworth 4x4 stiller i egen klasse i dette landet så da gjelder det å få oversikt over greiene. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...