Jump to content

Cosworth Dempere og Fjører på Sierra


Sierra IS-RS

Recommended Posts

Har et sett med cosworth fjærer og dempere som jeg skal kjøpe til min Sierra is, går bilen gjennom eu med dette på eller? hvis ikke i tillfelle kan man skaffe papirer på d? og blir bilen mye stivere?

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Nekter å tro at de vil merke noe slikt på en eu-kontroll. Så lenge fjærene ikke er kappa og alt ser originalt ut skal det mye til at en mekaniker legger merke til noe slikt.

 

For sikkerhetsskyld kan jo du ta eu-kontrollen på ett uavhengig verksted ala grøftekanten auto. De vil nok bare se etter lekasjer, sprukne mansjetter, avgass, slitte dekk, bremser, foringer o.l.

Edited by Bewnie

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje
cosworth dempere passer ikkje på sierra spindel framme..... er for tjukke.

passer bak med lit modifisering.

 

Feil. Har spindler til 2,3L og Justerbare gule koni til 2wd cossi jeg. Passer bra det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Litt vanskelig å se utifra posten her, men vil det passe med Cossie 4X4 fjører på Sierra 4x4 2.0 Sapphire. ? Eller må jeg da bytte både demperne og fjører til Cossie. Skal mest sansynlig ha både dempere å fjører, Vil det da være noe problem å få dette til å passe i bilen min.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

4WD dempere som ikke passer på 2wd sierra!? Vil 4wd cossie sedan fjærer passe på min 4wd 2.0i Sedan?

 

Vil bilen bli no serlig lavere ? Bilen er jo så lav at jeg må løfte den i nesa for å få en lav 3T garasjejekk under framstillinga, men det kan ha noe med at jeg ikke har 4x4 fjærer, men 2wd fjærer foran, da de er for mjuke for bilen min. Ford har vistnok ikke 4x4 fjærer. Har fått 2wd fjærer 2 ganger.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Ok, men bilen min er allerede 20-30mm lavere enn std sierra. Virker som om den er det fra fabrikken da alt er originalt på den. I tillegg så sliter den noe på innsida av alle 4 hjula. Har alltid vert sånn, men skjønner ikke hvorfor. Skal nok bytte alle fjærer og dempere snart så da blir det nok Cossie alt sammen. Hvor mange cm høy er cossie, og std sierra? Så kan jeg måle hvor høy min er og sammenligne.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Guest surre sprett

Sierra IS kom originalt med 20mm senking, så det forklarer den biten..

 

Om Cosworth er ~30mm lavere enn std. Sierra, vil din bil bli ~10mm lavere enn den er nå, om du monterer dette..

Link to comment
Share on other sites

glemte å skrive at bakdempera til cosworth har 12 mm bolthull nedre feste mens vanlig sierra har 10 mm, så d enkleste du gjør er å borre opp i bærebruene bak til 12 mm, eller du kan gjøre som meg, ta et 12mm utvendig kobber rør å presse inn i bolthullet på dempern,da får du 10mm innvendig hull så du kan bruke 10mm bolten

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Cosworth 2wd dempere og fjærer passer forann og bak på standard sierra (ihvertfall min 90').

 

Fjærene på fra cosworth er ikke lik som sierra nei, fordi cosworth orginalt er senket. Ergo - cosworth fjærer på sierra = 20/25mm senking, cosworth 30mm senkefjærer = 50mm senking på sierra... Jeg har 35mm (tror jeg) cosworth senkefjærer på min nå, det er LAVT, og utrolig fint... :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...