Jump to content

TIG sveiseapparat, hva duger ?


WingDude

Recommended Posts

Guest slynger

har jobbet med tig sveising av rustfritt nå i 4 år og må si att jeg vil foretrekke ett fronius apparat forran kempi..

kempi er gode apparat menn ofte store og tunge og ikke minst dyre..

 

billi apparat vist du firer lit på kravene og kan nøye deg med dc så kan du helt sikkert få tak i ett brukt kempak 200 apparat med HF tig modul til ca 3-7 000

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Skulle jeg handla app. nå så hadde jeg gått for Fronius.

Men har ESAB pga. deletilgang og greier.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ser strømstyrken kunne vært litt høyere, samme med intermitensen. Den er på 20%, dvs. at man ved full strømstyrke kan sveise i 2 av 10 minutter før man må ta pause og la apparatet kjøle seg. Rustfritt ingen problem, men alu derimot er jeg usikker på om man kan bruke elektroder. Er nok et lite og hendig apparat det her til småjobber.

Link to comment
Share on other sites

WingDude: No er eg ikkje akkurat verdens mester i sveising, men har eit ombord i båten, huska ikkje merke men det kan eg finne ut av i låpe av vaka da eg er tilbake på båten. Det var brukbart og sveise med. Det var vertfall masse bedre å bruke ditta lille snerne enn dei stre tunge som vi hadde på mask. Åja det er ein kunst å bruke TIG men når man er inne i å bruke det so blir det ein fin sveis av det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...