Jump to content

Quaife ATB diffbrems og Quick ratio styring til Granada.


351RS

Recommended Posts

Her er det bare å henge seg på folkens. "Go`klumper" til Granada vokser ikke på trær. Dette betyr GREP for de som har Granada, og mye større kjøreglede!

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forresten de har til Capri å .

Banken har penger. Dette er "a once in a lifetime" mulighet.

Første innlegg oppdatert. Det er lagt ut samme forespørsel på svenske å finske sider. Noen som har link til engelske sider kanskje?

 

Henger ikke helt med her, er det bare å sette inn sperra rett i originale diffen? eller er hele klokka også produsert?

Er uansett interresert i kort styring, til servo tannstag?

Var vel litt mer enn jeg hadde tenkt meg i pris for den sperra, men skal vurdere det. mvh

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du bytter ut "innholdet" i det originale diffhuset. "out with the bad, and in with the good". Det er bolt on. Ikke si det da, jeg regna jo med deg. KOM IGJEN!!

 

Jeg må bare gjenta: Dette tilbudet får vi ikke igjen!!!!! Da er det tilbake til å lete etter de originale diffbremsene SOM ER UMULIG Å FÅ TAK I LENGER!!!!

Her må vi få ut fingeren.

Felger, motor, styling, stereo, Playstation, møbler osv ALT DETTE FINNES DET MER AV. Men ikke DETTE ! ! ! !

Edited by 351RS
Link to comment
Share on other sites

Nå lurer jeg på om jeg forstår dette riktig?

 

Prisantydningen her er nå 10000+ ? Eller?

 

Skulle gjerne hatt en sånn, men det spørs litt på når det må betales. (må lete under sofaputene etter mer penger ;) )

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Litt over 10000 nkr, ja. Forhåpningen er vel i løpet av vårparten, men vi må jo bli 10 st først. Har en liten "kjeftemail" hos dem nå, ang. pristilbud, så vi får se hva de sier.

 

Forresten, må bare gjenta, dette er billig. Har sjekket litt i det siste, å diffbrems til forskjellige bilmerker ligger fra 17 til 27 lapper!!!

Link to comment
Share on other sites

Litt over 10000 nkr, ja. Forhåpningen er vel i løpet av vårparten, men vi må jo bli 10 st først. Har en liten "kjeftemail" hos dem nå, ang. pristilbud, så vi får se hva de sier.

 

Forresten, må bare gjenta, dette er billig. Har sjekket litt i det siste, å diffbrems til forskjellige bilmerker ligger fra 17 til 27 lapper!!!

 

 

 

Er ikke noe å si på prisen i forhold til orginale diffbremser, uansett bilmerke tror jeg. Men man håper jo alltid at

det er mulig å få til en bedre pris avtale :)

 

Kommer til å følge med på hva svar du får. Uansett om jeg har råd eller ikke, så takker jeg for initiativet du har tatt!

Kjempe flott at du tar tak i dette! Orginale sperrer er jo som sagt umulige å få tak i....

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

351 rs..

Jeg må bare gjenta: Dette tilbudet får vi ikke igjen!!!!! Da er det tilbake til å lete etter de originale diffbremsene SOM ER UMULIG Å FÅ TAK I LENGER!!!!

Her må vi få ut fingeren.

Felger, motor, styling, stereo, Playstation, møbler osv ALT DETTE FINNES DET MER AV. Men ikke DETTE ! ! ! !

 

er ikke det bare å bestille i ettertid oxo da eller gjelder dette tilbudet bare nå? jeg ser ikke noe prob med å slenge inn samma bestilling i ettertid men men?:P

Link to comment
Share on other sites

Poenget er:

 

Hvis vi er 10 st som bestiller nå, "gidder" dem å ta brye med å produsere diffbrems som er bolt on til Granada( som du kanskje har lest blir denne produsert fra scratch, ikke en ombygd Sierra).

HVIS dette blir gjort, vil det si at det da blir tilgjengelig en diffbrems til Granada åsså for andre, den blir med andre ord tilgjengelig på nettsidene dems.

 

HVORDAN SKAL DETTE KUNNE SKJE UTEN DE 10 FØRSTE?????

 

Dette er problemstillinga, tror jeg. Alle sitter på gjerdet å venter på at de 10 første skal bli ferdig med bestillinga, slik at de i ro å mak kan bestille selv, når det måtte passe dem.

 

Du ser jo nå hvor vanskelig det er å få sammen 10 st, tror du det blir noe lettere senere? Som sagt, hvis ikke dette går i orden nå på vårparten, hopper jeg av lasset, da jeg må ordne dette på en annen måte. Å da får evt noen andre ta over. Jeg SKAL ha diffbrems, på en eller annen måte, å jeg har flere måter å ordnet dette på, poenget er at denne måten kan ordne for mange å få diffbrems.

 

Dette er egentlig ikke noe å tvile på, det er et kjempetilbud, å en kjempesjanse til en UNIK del til vår alles grombil nr.1.

Link to comment
Share on other sites

Fikk svaret idag:

 

Dear Jan,

 

The Sierra 7", Sierra 7.5" and the new ATB diff we are discussing for the Granada, are three completely different units and prices cannot be compared.

The Sierra ATB units will not fit the Granada axle.

 

It is pointless discussing flanges until we have seen the sample diff you are providing.

 

I cannot offer you a quote for Granada ATB differentials until we have seen the sample.

You must understand this! It will be a complete guess if we quote you first. I think you will agree the group will be far more disappointed if we offer you an estimated price and then change this once we have seen the sample!

 

Yes I am sure we cannot offer power rack & pinion kits. We do not have the machines to make these.

 

Regards,

 

 

Scott Wheeler

Quaife Technical Sales

www.Quaife.co.uk

 

 

Må sende en diff nedover, så de får sett, for så å gi et tilbud. Noen som har no gammalt liggende? Jeg kan sende.

 

Kort styringa gjelder kun uten servo. Jeg tror 2,4 omdreininger blir litt tungstyrt uten servo. Noen formeninger?

 

Har en mail hos Sellholm.se. Det kunne bygge om servotannstenger til kortere. Venter på svar.

Link to comment
Share on other sites

De trenger selve diffen+ en medbringer:

 

Jan,

 

Please send the central part of the differential. Also please send an output shaft for the diff so we can see the correct spline.

Our address is:

R.T. Quaife Engineering Ltd

Vestry Road

Otford

Sevenoaks

Kent

TN14 5EL.

United Kingdom.

 

Regards,

 

 

Scott Wheeler

 

Men må sannsynligvis regne denne diffen som tapt, da det jo koster å sende denne tilbake. Men hvis vi ender opp med deal her, så er vel det glemt.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Sendte åsså mail til Kollevold Rally Import AS om kort styring:

 

Hei på deg.

 

 

 

For ombygging av tannstangen din kontakter du www.sellholm.se

 

De utfører slike jobber.

 

 

 

 

Frode Andersen

 

Kollevold Rally Import AS

 

-----------------------------------------------------------------------

 

 

OK, sendte mail til Sellholm:

 

Hej

Tyvärr har vi ej möjlkighet att hjälpa dig med styrväxel till denna bil pga tidsbrist under våren.

 

Ev kan vi hjälpa dig till hösten.

 

Priset hamnar på ca 9000-

 

MVH rikard

Sellholm Tuning AB

----------------------------------------------------------------------

 

 

Det skal ikke være lett.

 

 

Begynner å bli litt lei hele greia. :cry: Gidder ikke dette hvis vi bare er 5 st. Trenger litt oppmuntring for å gå videre nå.

 

Er det fremdeles interesse?????

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

HALLO GUTTA BOYS; NÅ ER DET KANSKJE PÅ TIDE Å HIVE FRAM PENGEPUNGEN!!!

 

Fikk et MEGET hyggelig svar fra Sarah hos Quaife idag:

 

Dear Jan,

 

Thank you for coming back to me. Now that we have seen the Granda sample diff, we can quote for a batch order as follows:

 

10 off £450.00 per unit

Delivery would 12-16 weeks

 

If you would like to proceed with a batch order please note we would require a 25% deposit before we can commence production.

 

Please can I confirm your contact details as:

 

Jan Samulesen

Gjelstadveien 56

3178 Norway

 

Tel: 004733060989

Mobile: 0047 790105356

 

If this is not your delivery address please let me know.

 

 

If you have any queries please let me know,

 

Kind regards,

 

Sarah Lancaster

 

 

Med en kurs på 12,1 kr pr £ blir dette 5500 kr+frakt å moms, altså UNDER 10 lapper.

 

Hva sier dere nå gutter?????

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen

Helsikken :o Jeg må vel si at jeg er med på den!!! 97% sikkert ihvertfall. rundt 5000 må man ta seg råd til. men hvordan skal vi ordne det i praksis??

Edited by Lynvingen
Link to comment
Share on other sites

Ja, har regnet litt på det, å den vil komme på 7100 nkr, ferdig inn til Norge, så selv Sierra diffene er ikke så billige. :lol:

Nå er det jo påske, så skal undersøke litt mer om det praktiske til uka. Men det må jo betales 25% på forskudd til Quaife, men jeg vil allikevel regne med at alt betales på forskudd til meg, slik at hele summen er tilgjengelig når hele regninga skal betales. Må kanskje ordne en egen konto for dette med banken, å ringe til Quaife til uka, ja.

 

Er bare å hive seg på lista her, hvis vi blir flere enn 10 st, kan vi kanskje få det enda billigere. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var det med å betale 7100kr til en villt fremmed et annet sted i landet da.. :unsure:

 

Har all forståelse for det, men prøv å tenk deg i min situasjon: hadde du ville lagt ut over 70000 kr ???

 

Tror vel dessuten ikke at det er noe mulighet å "snike" seg unna denne, sånn som jeg har skrevet i hytt å pine om det her.

 

Jeg vil heller ikke tjene EN KRONE på dette her, vil nok heller gå en smule i minus.

 

Du får gjerne ta både tlf, adr, ringe, kvittering, osv, hvis det føles bedre. Ikkeno problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen
Har all forståelse for det, men prøv å tenk deg i min situasjon: hadde du ville lagt ut over 70000 kr ???

 

Tror vel dessuten ikke at det er noe mulighet å "snike" seg unna denne, sånn som jeg har skrevet i hytt å pine om det her.

 

Jeg vil heller ikke tjene EN KRONE på dette her, vil nok heller gå en smule i minus.

 

Du får gjerne ta både tlf, adr, ringe, kvittering, osv, hvis det føles bedre. Ikkeno problem.

 

 

Vi må nok få til noe ja.. Du får holde oss oppdatert her, så skal jeg prøve å grava fram penger.

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn: JEG er det MINSTE problemet i i dette prosjektet.VÆR TRYGG :P

 

Altså: jeg er RIMELIG interessert i diffbrems til gromgrænnisen. DET skjønner sikker alle by now. Diffbrems kan, for min del, fikses på andre måter. Jeg kan tilpasse et eller annet for å passe, ikke sant: mitt problem løst! Tenkte jo på en M5 diff, eller lignende, før jeg sendte mail til Quaife, å siden vet vi jo historien.

Men på denne måten kan åsså andre, som åsså har leita etter denne ZF diffen, ta del i gleden av å ha diffbrems. Bra, ikke sant.

Edited by 351RS
Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen

oki. Jeg vil gjerne ha diffbrems, så jeg stoler på deg jeg.

 

Hvor mange andre er det som er med??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...