Jump to content

Quaife ATB diffbrems og Quick ratio styring til Granada.


351RS

Recommended Posts

Ok, vi er vel 5 sikre, å flere sånn bob...bob..., men den fine prisen vi har fått, så er det vel flere av de som var: bob bob, som nå som er sikre, men det virker som Granadaeierne er litt gniene??? :blink:

Skjønner ikke det der: så fort det er en ZF diff til salgs, så er den BORTE fort som svint. Men nå?????????

 

Dette er jo BARE en gylden mulighet....... :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Begynner å bli mye mer sikker jeg nå vertfall :)

 

Kan hende det blir en ny grombil også. Med en km-stand på ca 130.000 og bilen ser ut som den ikke er kjørt det en gang ;)

 

 

Har snakka med litt flere folk også nå, som ikke bruker dette forumet, som har intresse for diff. Håper å få

tilbakemeldinger fra desse i løpet av uka. Hvis alle går i boks, så blir det 3 eller 4 bestillinger fra denne kanten :)

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli mye mer sikker jeg nå vertfall :)

 

Kan hende det blir en ny grombil også. Med en km-stand på ca 130.000 og bilen ser ut som den ikke er kjørt det en gang ;)

Har snakka med litt flere folk også nå, som ikke bruker dette forumet, som har intresse for diff. Håper å få

tilbakemeldinger fra desse i løpet av uka. Hvis alle går i boks, så blir det 3 eller 4 bestillinger fra denne kanten :)

 

du må ha deg en sperre helge,eg skal ha en! hvem andre er det som vil ha?

hvilken bil har du sett på??

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Har snakka med en fra super street i haugesund og det var et par stykker der nede som var intressert.

Er en av "Granada familien" sine biler.

Har ikke sett på den ennå, men har snakka med de om den grønne 2.8 ghia'en.

Håper den er like bra i nærstudie som på avstand. Da blir den kjøpt, hvis prisen blir riktig ;)

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Har bare hørt folk snakke om pris, har ikke hørt noe om pris fra eieren...

Får se, er den bra nok til prisen han krever, så blir det kanskje kjøp. Men jeg betaler ikke noe overpris, nei...

 

Sorry for off topic, forresten.

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Har bare hørt folk snakke om pris, har ikke hørt noe om pris fra eieren...

Får se, er den bra nok til prisen han krever, så blir det kanskje kjøp. Men jeg betaler ikke noe overpris, nei...

 

Sorry for off topic, forresten.

Jeg er med jeg også, men skulle visst hvor mange prosent sperre det er? blir det samme utveksling som den klokka man stapper diffen inn i?

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med jeg også, men skulle visst hvor mange prosent sperre det er? blir det samme utveksling som den klokka man stapper diffen inn i?

 

 

Det er flottings. Altså ,den funker litt annerledes enn lamelldiffer som sperrer en viss prosent. Dette er av typen Torsen diff, som har tannhjul, og som er "Automatic Torque Biasing". Er samme som f.eks. Detroit Truetrac. Står litt mer her:

 

http://www.quaife.co.uk/What-is-a-Quaife-ATB-differential

 

Å du beholder den utvekslinga du har. Du tar altså ut den originale diffen, skrur av kronhjulet å setter dette over på Quaife diffen, å setter så denne inn i diffhuset igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror vi faktisk har nådd målet med 10 st, å kanskje mere, men kommer til å kontakte hver enkelt for å være helt sikker. Det ringte bla. 2 stykker i påsken. Men tror som sagt jeg skal fikse en egen konto til dette her, for å ha full oversikt, rakk desverre ikke det idag. Men tror dere så smått kan begynne å gjøre klar pengepungen. :P

Link to comment
Share on other sites

Kunne du laget en liste over de som er interessert, hvor mange etc.

Gjerne få med pris, leveringstid, innbetalingstidspunkt etc.

Greit å vite hva man har å forholde seg til vet du.

 

Satser på dette går i boks.

 

Blir nesten nødt til å lage endestykke på diffen i plexiglass for å vise frem godsakene :lol:

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Snakka med Mick hos Quaife idag.

Ang. medbringerne ser det ut til at vi har to valg:

1. Modifisere de originale medbringerne for et spor til en "internal snap ring", som holder medbringene inne i diffhuset.

 

2. Bestille diffen med medbringerne. Kan bestille enten med vanlige(små) eller 3 liter(store). (Dette er det samme som vanlig Sierra kontra Cosworth.) Disse vil koste ca 200£ ekstra, eller en merkostnad på ca 3000 nkr, med alt.

 

Et tredje alternativ, er å kjøre uten låsering, da drivakslen jo på en måte står i spenn inn mot diffen, å jeg tror det faktisk skal gå. Men jeg har ikke prøvd, å dette må enhver ta ansvar for.

 

MEN, når det gjelder å modifisere de originale, skal det MYE til for at ikke jeg skal kunne ta på meg denne jobben, åsså for dere. Det vil da si at dere sender medbringerne til meg, slik at jeg kan dreie sporet, får så å sende de tilbake til dere. dette vil koste maks 500 nkr.

 

 

Dere avgjør individuelt hvordan dere vil gjøre dette, vi trenger ikke å være "enig" om en felles ting her.

Link to comment
Share on other sites

Kan de av dere som er herfra på lista, gi meg E- mail adr deres.

 

Meg, da.

Håvard

Hans Chr

Granadamaster

Levi ailj

Tod

Gran

Gess

Nils

VE26668

Jubileum 76

Lynvingen

Hermie

Vebba

 

Si fra hvis du ikke skal være på lista.

 

I tillegg er det 2 som har ringt, å 2 Finner å en Tjekker.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da vil det bli gjort en bestilling sannsynligvis i løpet av de 2 neste ukene(vi er faktisk fler enn 10 st nå, hehe), slik at de som vil være med nå, må begynne å få ut fingeren. ;)

 

Hvis følgende skal være med, får dere si fra:

 

Granadamaster

Jubileum 76

Lynvingen

Hermie

Link to comment
Share on other sites

er med jeg, email adressa mi er: granadamaster@hotmail.com

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Spurte om det å sa at vi hadde kraftige V8ere her. Svaret var:

 

Our ATB differentials do not have a maximum power listing.

You will break something else in the driveline before you break our diff.

 

Regards,

 

Scott Wheeler

Quaife Technical Sales

www.Quaife.co.uk

 

 

Å de har livstidsgaranti.

 

Forskuddet er herved betalt idag, da vi allerede er flere enn minimums antallet. Men det er bare å si fra hvis det er flere som er int.

Link to comment
Share on other sites

Spurte om det å sa at vi hadde kraftige V8ere her. Svaret var:

 

Our ATB differentials do not have a maximum power listing.

You will break something else in the driveline before you break our diff.

 

Regards,

 

Scott Wheeler

Quaife Technical Sales

www.Quaife.co.uk

Å de har livstidsgaranti.

 

Forskuddet er herved betalt idag, da vi allerede er flere enn minimums antallet. Men det er bare å si fra hvis det er flere som er int.

 

Har betalt 7400 til deg i går mvh Bentein Brøvig

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Dere cosworth folk må gjøre det samme som vi har gjort, så får dere inn bestilling på 10stk+ cosworthsperrer dere også ;)

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...