Jump to content

Anbefaling av dempere


Sierra IS-RS

Recommended Posts

Skal ha 4 nye dempere til govogna nå før jeg tar den fram til våren, noen som har noe som de er veldig fornøyd med, eller vil anbefale ?, skal kombinere det med gode orginale fjærer, pga jeg kan ikke ha bilen noe særlig lavere enn det den er :blush:

 

mvh

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest MadGate

Hadde gule koni på sierra'n min..

 

funka bra med org fjører å dem :)

Edited by MadGate
Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

personlig synes jeg gule koni var ett h****** på sierra. veldig fornøyd på andre biler (mondeo,mazda,nissan) men ikke sierra.. byttet til KYB Ultra SR (bilxtra sin "sport" serie) og ble knallfornøyd. kan også trygt anbefale sachs supertouring (tror jeg de het..)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat hva var ett h******* for deg? Har gule koni på min og syns den er helt topp å kjøre med, kjører med mykeste instillinga på alle nå om vintern.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

 

Man lærer så lenge man lever.

Jeg skulle bytte alle demperne og de hadde 3 forskjellige typer, tror jeg. Jeg kjøpte de dyreste demperne de hadde. De sa at det var gassdempere, så jeg ville ikke behøve å pumpe demperne noen ting oppned før jeg installerte dem. Jeg kjøpte også nye fjærer forran, selvom fjærene jeg hadde forran var greie nok. Jeg tenkte at det var greit å bytte fjærer når man byttet dempere, fordi det liksom var samme drittjobben, med det verktøyet jeg har. Jeg satte dem rett på og når jeg testkjørte bilen, var jeg slettes ikke fornøyd. Demperne puster som bare **** og jeg synes ikke de fungerer noe spesielt bra. Det var KYB dempere jeg kjøpte. Fjærene husker jeg ikke. Bilen ble mye lavere forran og på EUkontrollen lurte de på om jeg hadde senket bilen. Bilen slår nedi mange plasser og når jeg skulle bytte olje, var oljepluggen 5kantet istedenfor 6kantet. Rart det ikke har gått hull i bunnpanna.

 

Nå har jeg lært at Gassdempere returnerer seg automatisk tilbake, mens oljedempere bare blir stående. Fjærer kommer jeg nok til å kjøpe orginalt på Ford.

 

mvh Bjørn Tore

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...