Jump to content

Vinduspusser/spyler


Tombra

Recommended Posts

Driver å tester diverse elektiske saker nå før jeg skal fyre opp kjerra.

Alt ser ut til å funke, bortsett fra vinduspusser og spylinga...Har skjekket jordinga på braketten til viskermotoren, den er OK, men viskermotoren blir VARM uten at det skjer noe. Hører det klikker i et rele eller noe når jeg slår på viskerene. Motoren må da ikke være igang for at det skal funke, holder vel at tenninga står på trinn 2? *lenge siden jeg har kjørt RST*

 

Er rele'et gåent, og hvorfor funker da ikke spylinga? Og hvorfor blir motoren varm? Jordes den gjennom braketten (platen)eller kun via skruen, sammens med kupevifte-jordinga?

 

Mange spørsmål, håper på mange svar....

 

Tombra....

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

hey tombra!

 

sjekk kontakta som sitter på spaken din! den som sitter på rattstammen vettu...jeg sliter selv med litt dårlig kontakt der...

 

ellers er det jo bare å måle alle ledninger og lese seg frem i ledningsskjemaer..

gammel ford og elektro-komponenter...uff...

 

lenge til bilen er på veien igjen eller?

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Skal skjekke der, har holdt på endel i området der også, så noe kan nok være løst...

 

Likevell rart at viskermotoren blir så varm.

 

Lurer på om selve motoren jordes gjennom platen den står på, eller om den enslige ledningen til jord er eneste jordinga? Motorrommet er lakkert, så om platen skal fungere som jording kan problemet ligge der.

 

Dreiv å feilsøkte litt, men oppdaget en bensinlekasje, så jeg fant ut det kunne være greit å drøye el-arbeidet til bensinen var fordampet :o

 

Er vel snart på veien nå, må montere clutch-pedalen (den jæ##a strammedritten!), timet kammen mot veiva, og så er det vel mer eller mindre bare å forsøke å vri om nøkkelen B) B) B)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Viste seg å være stagene til viskerne som sto "låst". Hadde demontert alt for lakkering, og et stag var montert feil. Ikke rart motoren ble varm! Skjønner ikke hvordan dette virket inn på spylepumpa, men alt funker nå, så da tenker jeg ikke mer på det :lol:

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...