Tombra Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 Driver å tester diverse elektiske saker nå før jeg skal fyre opp kjerra.Alt ser ut til å funke, bortsett fra vinduspusser og spylinga...Har skjekket jordinga på braketten til viskermotoren, den er OK, men viskermotoren blir VARM uten at det skjer noe. Hører det klikker i et rele eller noe når jeg slår på viskerene. Motoren må da ikke være igang for at det skal funke, holder vel at tenninga står på trinn 2? *lenge siden jeg har kjørt RST* Er rele'et gåent, og hvorfor funker da ikke spylinga? Og hvorfor blir motoren varm? Jordes den gjennom braketten (platen)eller kun via skruen, sammens med kupevifte-jordinga? Mange spørsmål, håper på mange svar.... Tombra.... Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 hey tombra! sjekk kontakta som sitter på spaken din! den som sitter på rattstammen vettu...jeg sliter selv med litt dårlig kontakt der... ellers er det jo bare å måle alle ledninger og lese seg frem i ledningsskjemaer..gammel ford og elektro-komponenter...uff... lenge til bilen er på veien igjen eller? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 22, 2004 Author Share Posted August 22, 2004 Takk for svar. Skal skjekke der, har holdt på endel i området der også, så noe kan nok være løst... Likevell rart at viskermotoren blir så varm. Lurer på om selve motoren jordes gjennom platen den står på, eller om den enslige ledningen til jord er eneste jordinga? Motorrommet er lakkert, så om platen skal fungere som jording kan problemet ligge der. Dreiv å feilsøkte litt, men oppdaget en bensinlekasje, så jeg fant ut det kunne være greit å drøye el-arbeidet til bensinen var fordampet Er vel snart på veien nå, må montere clutch-pedalen (den jæ##a strammedritten!), timet kammen mot veiva, og så er det vel mer eller mindre bare å forsøke å vri om nøkkelen Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 morro det da bar vri motoren rundt for hånd før du vrir på nøkkelen men det viste du vel, hehe.... tror hele motoren er jorda i ledningen ja...typisk ford Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 23, 2004 Author Share Posted August 23, 2004 Viste seg å være stagene til viskerne som sto "låst". Hadde demontert alt for lakkering, og et stag var montert feil. Ikke rart motoren ble varm! Skjønner ikke hvordan dette virket inn på spylepumpa, men alt funker nå, så da tenker jeg ikke mer på det Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 hehe, morro å finne feil da, selv om den var litt....tja....vet ikke helt....hehe... så lenge ting funker, så ikke fikle med det! la det heller være i fred....... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted August 25, 2004 Author Share Posted August 25, 2004 En bekymring mindre Ten to go Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now