86cosworth Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 hei.. som topic sier.. Tenkte jeg skulle gjøre det når jeg bytta topp-pakning. Tanken er faktisk hvit med rød skrift, men litt ideer er ikke og forakte. Noen som har meninger ?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest SieRRa Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 hei.. som topic sier.. Tenkte jeg skulle gjøre det når jeg bytta topp-pakning. Tanken er faktisk hvit med rød skrift, men litt ideer er ikke og forakte. Noen som har meninger ?? Husk å bruke plastik primer, ellers vil det fort flasse av Orange me knall blå skrift ?
Guest gatebilmannen Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Jeg ville gått for fargen på bilen med hvit skrift! eller omvendt!
ford-racing Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 jeg fikk ikke lakken til å sitte på dohc deksel.. pussa med litt groft sandpappir først or hadde på 3 lag med plast primer og så lakka det blått.. da ble det slik.. så fikk på toppdekslet å kreiste rett bort til kommpiss gjengen . å da skulle jeg syne fremm vettu, reiv opp pansret or eneste jeg så var et sort deksel med blåe flekker på!!! haff.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
86cosworth Posted March 5, 2007 Author Posted March 5, 2007 (edited) ford_racing : hehehe Men synd det da.. Løye at det ikke skulle holde da..?? Vaska du det skikkelig også. Virker som dekselet er veldi fett liksom.. Hva med lakk som puster da? En lakk som ikke er vanntett altså.. Bilen min er sølv farga, å vil ikke ha dekselet sølv, men skjønner tanke gangen.. Har sitt cossie motor med hvitt deksel, å synstt det var tøft, dog det var hvit bil og da.. Edited March 5, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest SieRRa Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 jeg fikk ikke lakken til å sitte på dohc deksel.. pussa med litt groft sandpappir først or hadde på 3 lag med plast primer og så lakka det blått.. da ble det slik. så fikk på toppdekslet å kreiste rett bort til kommpiss gjengen . å da skulle jeg syne fremm vettu, reiv opp pansret or eneste jeg så var et sort deksel med blåe flekker på!!! haff.. Utroligt kjedeligt når slikt skjer da. Men vask du det skikkeligt godt før lakkeringen ? tynner og dampvasker brukte jeg . Så gikk jeg over med en varmluftspistol og tørka det godt, satt på i over 1 år til jeg solgt bilen .
ford-racing Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 vaska med tynner ja... ser liksom ut til at ohc deksla "svetter" olje så dem liksom blir "råe" utvendig men kansje det er jeg som kunn har slurva med noe... ble iallefall helt rent igjen etter første motorvask ettepå "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
86cosworth Posted March 6, 2007 Author Posted March 6, 2007 Utroligt kjedeligt når slikt skjer da. Men vask du det skikkeligt godt før lakkeringen ? tynner og dampvasker brukte jeg . Så gikk jeg over med en varmluftspistol og tørka det godt, satt på i over 1 år til jeg solgt bilen . hvilken lakk brukte du da?? og farge? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest SieRRa Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 hvilken lakk brukte du da?? og farge? Jeg brukte org bilakk kjøpt hos lakkereren, med plastikprimer først og grunning. holder i lang tid
tmars Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 vaska med tynner ja... ser liksom ut til at ohc deksla "svetter" olje så dem liksom blir "råe" utvendig men kansje det er jeg som kunn har slurva med noe... ble iallefall helt rent igjen etter første motorvask ettepå du mener ikke dohc deksla da? slik er hvertfall mitt..seigt og fett utvendig..
Guest SieRRa Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 du mener ikke dohc deksla da? slik er hvertfall mitt..seigt og fett utvendig.. Dohc deksel ja.
86cosworth Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Jeg brukte org bilakk kjøpt hos lakkereren, med plastikprimer først og grunning. holder i lang tid plastikprimer så grunning? Hvor får jeg tak i plastikprimer da? hos hvilken som helst lakk sjappe? brukte du 2 komponent siden du brukte org. bilalkk som du sier?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest SieRRa Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 plastikprimer så grunning? Hvor får jeg tak i plastikprimer da? hos hvilken som helst lakk sjappe? brukte du 2 komponent siden du brukte org. bilalkk som du sier?? Plastik primer får du kjøpt hos Torshov osv. Kan kjøpe org lakkbokser også der med rett lakkode du vil ha, oversprøytet med klarlakk etterpå ja. Men jeg hadde igjen lakk fra lakkeringen ,så jeg brukte den.2 komponent ja
Recommended Posts