Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

just4fun: det jeg har kommet frem til er enkelt og greit at det ble for varmt. Hva grunnen er vet jeg ikke, men noe plutselig har skjedd siden jeg har kjørt dette oppsettet over ett halv år uten tegn til noe gale fra den biten. Bortsett fra siste chipet som går altfor rikt. Vet ikke hvem som har sagt noe ang tenningsbank, men har snakket med han som har laget chipet og det er veldig lite sannsynlig at det er tenningen sin feil.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

sørfra....! er vel ikke så mye mer sørfra enn deg

Men for at ikke flere skal trenge å grave fra sine egne ting...

Ser at det står razor i signaturen din her. Er det tilfeldig? eller er det et aldri så lite sammenheng!!!

http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=12923

 

Ser her ja, topic gutten. Ditt egentlige motiv kommer frem til slutt, men det overskygger ikke det faktum at Zakspeed kjøpte og monterte en KRX400 turbo på motoren sin og sier at det er den turboen har er desidert mest fornøyd med. Kjekt for ham med forventet resultat. Dette bekrefter bare det som Stian, Tommy W, jeg og alle andre som har vært med i bilene har erfart og som jeg valgte å starte en tråd om. Jeg unner alle suksess og noterer meg at du finner glede i andres ulykke. Hva har egentlig du bidratt positivt med synes du?

Tillykke med 721 hk motoren forresten. Det høres imponerende ut og vi får håpe at også du får resultat som forventet.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, hvor blir hestene av? Kan noen snart vennligst bremse over 400hk med en KRX400 og over 450hk med en IRX450?

 

fra meg vil du hvertfall ikke se papirer over 400hk da det er helt std topp uten porting. og er heller ikke så opptatt av toppeffekt da jeg er mer opptatt av at bilen skal virke over ett langt register

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med 721 hk motoren forresten. Det høres imponerende ut og vi får håpe at også du får resultat som forventet.

 

ja dette blir jo spennendes, hva er spec på denne da? og hvorfor er målet 721? er den bygget og bremst siden tallene blei slik eller? :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

fra meg vil du hvertfall ikke se papirer over 400hk da det er helt std topp uten porting. og er heller ikke så opptatt av toppeffekt da jeg er mer opptatt av at bilen skal virke over ett langt register

 

Var ikke deg jeg tenkte på i 1.omgang.

Grunnen er at jeg ikke tror dem klarer å levere effekten det sies at dem skal, og i tillegg ha en raskere spoolup enn alt annet.

 

Edit: Nå skal den vel levere 400+hk og ha de egenskapene du nevner? Et langt register OG 400hk høres jo sjef ut.

Link to comment
Share on other sites

RSCoz: det vet jeg ikke noe om, men utfra papirene som ble forevist her så tyder det på at turboen fløder veldig godt gjennom turbinen siden maks effekt faktisk er helt oppe på 6300rpm.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Var ikke deg jeg tenkte på i 1.omgang.

Grunnen er at jeg ikke tror dem klarer å levere effekten det sies at dem skal, og i tillegg ha en raskere spoolup enn alt annet.

 

Hvorfor ikke? Noen spesielle grunner? Erfaringer?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Fordi jeg ikke har sett et eneste papir enda på at dem bremser det dem skal holde til.

2. Egenlig ikke noe annet enn 1 og 3.

3. IRX`n min som dem hadde bremset 478hk på en std cossi. Noe jeg ikke tror den gjør.. Tror du? (I tillegg skulle den ha et fansy eksoshus, noe den ikke hadde)

 

Godt mulig NTS har turboer som funker godt, men at vi får noe nytt her er bare tull.

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Hvorfor jeg engasjerer meg?? Jeg er fornøyd med motoren min jeg. Har ingenting med det å gjøre.

Det dette handler om er at du skryter jo SÅ mye av disse turboene, men du har jo ikke så mye å vise til, derfor hadde det vært greit om du kunne bevise noe må etterhvert (i praksis).

Og for det andre har du selv sagt at du tjener penger på å selge disse turboene. Du sa etter du hadde solgt Benjamin en turbo at du hadde tjent under 100 kr på den turboen (husker ikke helt nøyaktig beløpet, men under 100-lappen). Dette gjorde du for at du endelig skulle få noen gode fakta om disse turboene!

Men hva skjer? Jo Benjamin får ikke den effekten ut av turboen som du sier den skal gi, men da skylder du jo bare på at motoren ikke var "optimalisert". Tull.. Du viste vel hvordan motoren var bygget opp vel?? Eller selger du bare en turbo som du sier passer til hans motorbygg uten å sjekke hva han har gjort? :blink:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Hvorfor jeg engasjerer meg?? Jeg er fornøyd med motoren min jeg. Har ingenting med det å gjøre.

Det dette handler om er at du skryter jo SÅ mye av disse turboene, men du har jo ikke så mye å vise til, derfor hadde det vært greit om du kunne bevise noe må etterhvert (i praksis).

Og for det andre har du selv sagt at du tjener penger på å selge disse turboene. Du sa etter du hadde solgt Benjamin en turbo at du hadde tjent under 100 kr på den turboen (husker ikke helt nøyaktig beløpet, men under 100-lappen). Dette gjorde du for at du endelig skulle få noen gode fakta om disse turboene!

Men hva skjer? Jo Benjamin får ikke den effekten ut av turboen som du sier den skal gi, men da skylder du jo bare på at motoren ikke var "optimalisert". Tull.. Du viste vel hvordan motoren var bygget opp vel?? Eller selger du bare en turbo som du sier passer til hans motorbygg uten å sjekke hva han har gjort? :blink:

 

 

pelle må jo sef. bygge motoren selv for att turboen skal virke.

Er jo bare bønder som har bygget benjamin sin...

Hjelper ikke emd grom turbo da. som ikke holdt noe av det den var oppskrytt til og gjøre...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

pelle må jo sef. bygge motoren selv for att turboen skal virke.

Er jo bare bønder som har bygget benjamin sin...

Hjelper ikke emd grom turbo da. som ikke holdt noe av det den var oppskrytt til og gjøre...

 

Ok så Jens har blitt bonde han nå altså..

Men han må jo ikke anbefale en turbo da hvis han ikke vet noe om motorbygget.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ok så Jens har blitt bonde han nå altså..

Men han må jo ikke anbefale en turbo da hvis han ikke vet noe om motorbygget.

 

 

Ja er jo det pelle sier. att motoren ikke er god nokk for att den turboen skulle klare 700hk.

Er jo ikke turboen som er restriksjonen, selv om det var det som ble sagt da den ble bremset.

Men det må jo være feil selfølgelig. For turboen er guds gave til de som trimmer.

Så god turbo burde faktisk får 700hk på 1,6 liters toyota corolla gt og tenker jeg...

 

tok du ikke ironien eller cosworth racing 1 ?

 

 

heheh.. bra du tok den ;)

Var irroni ja, kansje ikke så enkelt og få frem det på ett forum...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Hvorfor jeg engasjerer meg?? Jeg er fornøyd med motoren min jeg. Har ingenting med det å gjøre.

Det dette handler om er at du skryter jo SÅ mye av disse turboene, men du har jo ikke så mye å vise til, derfor hadde det vært greit om du kunne bevise noe må etterhvert (i praksis).

Og for det andre har du selv sagt at du tjener penger på å selge disse turboene. Du sa etter du hadde solgt Benjamin en turbo at du hadde tjent under 100 kr på den turboen (husker ikke helt nøyaktig beløpet, men under 100-lappen). Dette gjorde du for at du endelig skulle få noen gode fakta om disse turboene!

Men hva skjer? Jo Benjamin får ikke den effekten ut av turboen som du sier den skal gi, men da skylder du jo bare på at motoren ikke var "optimalisert". Tull.. Du viste vel hvordan motoren var bygget opp vel?? Eller selger du bare en turbo som du sier passer til hans motorbygg uten å sjekke hva han har gjort? :blink:

 

Ja, hvorfor egasjerer du deg?

 

Jepp, under en 100 lapp fortjeneste på en turbo med utsalgspris på kr. 16 864,- Hvis det er slike summer du omtaler som "tjener penger", så har jeg en kammerat som skulle ha utført endel malerarbeid. Er du interessert i å tjener penger?

 

Som vanlig er påstanden feil. Jeg gjorde det for at Benjamin hadde brukt en hel formue på å gjenoppbygge porselensmotoren sin etter mange ras og var mektig lei av det meste. Jeg ville hjelpe han ved å skaffe han en skikkelig god og holdbar turbo til en god pris ettersom han hadde rast flere turboneticser. Når maks effekt resultatet ikke ble som forventet stod tilbudene i kø for å finne og rette opp feilene, men det eneste det var genuin interesse for var helt andre ting. Etter kun kort tid så,,,,,,ja du vet.

 

Pga at "alle" mente at SX 700 turboen var for liten til denne motoen så kontaktet jeg NTS for å høre hva det ville koste å øke kapasiteten på Benjamin sin turbo. Å gjøre dette er selvsagt ikke noe problem og heller ikke dyrt. Dette gjorde jeg i tilfelle han hadde ønske om dette. Det viste seg i stedet at man hadde ønske om helt andre ting.

 

Jeg er måtelig interesser i hva du mener er tull da du tidligere har sagt at Bergens suvrent raskeste Cosworth ikke er det fordi at bl.a. du har bremsepapir som viser høyere effekt. Morsomt og avslører hvilken forståelse du har for hvordan tingene henger sammen og fungerer.

 

Du viser igjen at du helt klart ikke vet hva som var hovedbegrensningen og problemet, hva som mangelet eller hva som ble gjort når. Hvorfor er ikke det overraskende tror du?

 

Spør Jenspeed om han kan bygge en komplett 700 hk motor til deg, sammenligne de to så du får se forskjellene selv. De vil ikke være ubetydelige.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvorfor egasjerer du deg?

 

Jepp, under en 100 lapp fortjeneste på en turbo med utsalgspris på kr. 16 864,- Hvis det er slike summer du omtaler som "tjener penger", så har jeg en kammerat som skulle ha utført endel malerarbeid. Er du interessert i å tjener penger?

 

Som vanlig er påstanden feil. Jeg gjorde det for at Benjamin hadde brukt en hel formue på å gjenoppbygge porselensmotoren sin etter mange ras og var mektig lei av det meste. Jeg ville hjelpe han ved å skaffe han en skikkelig god og holdbar turbo til en god pris ettersom han hadde rast flere turboneticser. Når maks effekt resultatet ikke ble som forventet stod tilbudene i kø for å finne og rette opp feilene, men det eneste det var genuin interesse for var helt andre ting. Etter kun kort tid så,,,,,,ja du vet.

 

Pga at "alle" mente at SX 700 turboen var for liten til denne motoen så kontaktet jeg NTS for å høre hva det ville koste å øke kapasiteten på Benjamin sin turbo. Å gjøre dette er selvsagt ikke noe problem og heller ikke dyrt. Dette gjorde jeg i tilfelle han hadde ønske om dette. Det viste seg i stedet at man hadde ønske om helt andre ting.

 

Jeg er måtelig interesser i hva du mener er tull da du tidligere har sagt at Bergens suvrent raskeste Cosworth ikke er det fordi at bl.a. du har bremsepapir som viser høyere effekt. Morsomt og avslører hvilken forståelse du har for hvordan tingene henger sammen og fungerer.

 

Du viser igjen at du helt klart ikke vet hva som var hovedbegrensningen og problemet, hva som mangelet eller hva som ble gjort når. Hvorfor er ikke det overraskende tror du?

 

Spør Jenspeed om han kan bygge en komplett 700 hk motor til deg, sammenligne de to så du får se forskjellene selv. De vil ikke være ubetydelige.

 

 

Hva uventede ting med den motoren var det som gjorde att den ikke klarte 700hk med den 700hk turboen du anbefalte da? Du sa før bremsingen att den skulle klare over 700hk på den motoren....

Viss du da tar og sender den turboen til nts for att de skal gjøre den bedre, men du sier samtidig att det er motoren i seg selv som gjør att turboen ikke klarte og gi nokk til 700hk. er det ikke da Planlegingen av turboen i forkant som har vært feil? burde vært en annen i utgangspungtet for og komme over 700hk...?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke turboen som er restriksjonen, selv om det var det som ble sagt da den ble bremset.

Men det må jo være feil selfølgelig. For turboen er guds gave til de som trimmer.

Så god turbo burde faktisk får 700hk på 1,6 liters toyota corolla gt og tenker jeg...

 

Ser man bort fra ironien så virker det som det er det enkelte tror. Når man kjøper turbo fra NTS så skal man klare å bremse en hvilken som helst motor opp til turboens maksimale effekt, uansett.

 

Eks:

 

En Cosworth motor gir:

 

204 hk DINmed 0,7 BAR

220 hk DIN med 0,8 BAR

 

1,1 BAR indikerer da teoretisk 256 hk DIN og

1,3 BAR indikerer 281 hk DIN.

 

Når Zakspeed viser til papirer som viser 320 hk med 1,3 BAR ladetrykk da sies det at resultatet er skuffende. 40 hk mer enn teoretisk forventet effekt sies å være skuffene og du er med i koret for svaksynte. Jada, skal man le eller grine. Er det slik som gjør at RACEFIX motorsport kaller alle her inn for pissunger tror du?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ser man bort fra ironien så virker det som det er det enkelte tror. Når man kjøper turbo fra NTS så skal man klare å bremse en hvilken som helst motor opp til turboens maksimale effekt, uansett.

 

Eks:

 

En Cosworth motor gir:

 

204 hk DINmed 0,7 BAR

220 hk DIN med 0,8 BAR

 

1,1 BAR indikerer da teoretisk 256 hk DIN og

1,3 BAR indikerer 281 hk DIN.

 

Når Zakspeed viser til papirer som viser 320 hk med 1,3 BAR ladetrykk da sies det at resultatet er skuffende. 40 hk mer enn teoretisk forventet effekt sies å være skuffene og du er med i koret for svaksynte. Jada, skal man le eller grine. Er det slik som gjør at RACEFIX motorsport kaller alle her inn for pissunger tror du?

 

Er svaksynt ja, men har fått linser, og så ser jeg bra med de.

Om de finner noe som kan hjelpe holdningen din, det tviler jeg på.

Resultatet er jo skuffende i forhold til hva turboen skal levere.

Hva racefix kaller litt over 3500 bruker på ett forum det er vell og dra folk under en kam. men han har sikkert skuldre til og bære det på.

Og hva folk blir kalt så tror jeg ikke att jeg skal si så mye om hva du har blitt omtalt som ;)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

vis racefix er tøff nok til å kalle folk han aldri har snakka med eller kjenner for pissunger da er han ikke mye mann ihvertfall

 

Regner egentlig med det bare var Pelle han sikta til me den utalelsen

 

Og da skjønner jeg han godt.....

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

Hva uventede ting med den motoren var det som gjorde att den ikke klarte 700hk med den 700hk turboen du anbefalte da? Du sa før bremsingen att den skulle klare over 700hk på den motoren....

Viss du da tar og sender den turboen til nts for att de skal gjøre den bedre, men du sier samtidig att det er motoren i seg selv som gjør att turboen ikke klarte og gi nokk til 700hk. er det ikke da Planlegingen av turboen i forkant som har vært feil? burde vært en annen i utgangspungtet for og komme over 700hk...?

 

Spør noen andre.

Den diskusjonen ligger allerede på nett og gjentas ikke av meg her.

Ikke bedre, men større. Dersom en motor ikke klarer å omgjøre tilført mengde luft og fuel til ønsket effekt, da må man enten effektivisere motoren, eller tilføre enda større mengde pga "svinn".

 

En annen turbo? Definitivt nei. Dialogen hele veien gikk på å få en motor med en god og bred dreiemomentkurve. Etterhver viste det seg at maks effekt var det eneste av interesse noe ett "900 hk" kambytte siste dagen bekreftet. Likevel klarte turboen over 1,0 BAR ved 3500 O/min, men det får dere ikke med dere engang. Når dette er nivået så kjøp turbo etter inducer diameter. Da får dere større gevinst på topp kontra bunn, hvor det betyr mest, men som er det dere bryr dere minst om. ;)

 

Enhver forstår at en større turbo gir høyere effekt og at dersom maks effekt er det eneste av interesse så bruker man den største turboen en motor klarer å drive til ladetrykk. En dårlig løsning på en gatebil, men det spiller visst ingen rolle for overraskende mange.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...