Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har ikke skiftet bakhjulslager, men har skiftet bremseband og etter hva jeg så da, så er det bare å skru ut 4 bolter som holder bakhjulslageret og spindelen (for dette må byttes samlet), så vil tro dette er fort gjort. Mulig du må ha av bremsebandene, men jeg tror ikke det.

Obs: Dette er Mk1 stv jeg snakker om, så det kan hende det er annerledes på Mk2, men jeg tviler på det.

Så alt du skal trenge å gjøre er å ta av trommelen, skru ut 4 bolter, evt ta av bremsebandene.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Guest ST200evil
Posted

mener at lageret må presses ut på disse.. om så:

du klarer sikkert å komme til bakfra på disse, da kan dette slåes ut.

legg de nye lageret i et kjøleskap lenge føre du begynner å jobbe.

puss så helt rent der det nye lageret skal stå.

Varm opp der med en varmelampe (ikke var til det blir rødt)

når denne er skikkelig og gjevnt varmet opp så kan det nye lageret dyttes inn.. kanskje et lite dytt med en hammer.

så er dette på plass.. vent så til det er blitt litt kaldere føre du gjør no mere.

PS: dette er kun om det er helt lager (lukket lager). gjelder ikke på to delte eller koniske rulle lager.

Konisk lager:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...g_din720_ex.png

Rulle lager (evt kulelager) Lukket type:

http://www.ahrinternational.com/classic_roller_bearing.gif

Posted
Jeg har ikke skiftet bakhjulslager, men har skiftet bremseband og etter hva jeg så da, så er det bare å skru ut 4 bolter som holder bakhjulslageret og spindelen (for dette må byttes samlet), så vil tro dette er fort gjort. Mulig du må ha av bremsebandene, men jeg tror ikke det.

Obs: Dette er Mk1 stv jeg snakker om, så det kan hende det er annerledes på Mk2, men jeg tviler på det.

Så alt du skal trenge å gjøre er å ta av trommelen, skru ut 4 bolter, evt ta av bremsebandene.

Har kjøpt lageret,å spindel å lager er i en å samme klumpen ja,med 4 hull for skruer,så det er vel som du sier at det er bare å løsne 4 skruer å ta det ut,eventuelt kansje demontere bremsebånd. Men satser på at det går ann å få det til uten å demontere bremsebåndene..