Jump to content

Lakk til bilen min?


MrNilsen1

Recommended Posts

Hallo!

Jeg blir og kjøpe meg øyelukk og slikt til bilen min.

Så må jeg kanskje ha lakk :)

Noen som vet om noen som blander lakk mot en lakk kode? Og hvordan kan jeg finne ut lakk koden på bilen min ? :)

 

Btw. må øyelukkene grunnes, og lakkes med klarlakk og slikt? :P

Har null peiling på lakk :)

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om noen som blander lakk mot en lakk kode?

Din nærmeste lakkforhandler eller lakkverksted gjør dette for deg:) Og du må nok bruke klarlakk til slutt ja, eller så blir det ikkeno særlig..hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil råde deg til å vaske/tørke av øyelokkene med en fett og silikonfjerner. Deretter ville jeg "grunnet" med en plastprimer, dette er en spesiell grunning som gjør at lakken fester seg bedre på plast.

 

Lakk koden står som nevnt tidligere på den blanke platen som sitter poppet fast like ved panserlåsen/radiatoren.

Hvis du er flink mad sprayboksen så kan du jo dra til en bilrekvisitabutikk og kjøpe en lakkboks som har riktig lakk kode. Uansett så må du ha på klarlakk, begynn med ett par TYNNE lag med lakk for så å legge på et lag som gjør lakken blank og fin.

MEN VÆR OBS. PÅ AT KLARLAKK ER TYNNE GREIER !! Det er utrolig lett å få sig i lakken.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, takk for tips :P Jeg er aldri flink med noe som helst når det kommer til bil :P Så det går som det går :)

Noen som vet ca pris for og få blandet lakk? Er vell gjerne metallic også :P

 

HeHe, gjør du så godt du kan så får du ikke gjort noe mere.

På Bilextra i Lillestrøm så blander de spraybokser hvis du ikke vil ha lakk som du mikser til med tynner med riktig blandingsforhold i forhold til basefargen.

Da jeg kjøpte ferdigblandet farge på sprayboks sist så kostet den ca. 250,- i kassa. Så med all lakken du trenger så tipper jeg på at havner på ca 450,-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...