Jump to content

Et par spm ang senking til mondeo


Guest darris2k

Recommended Posts

Guest darris2k

Har tenkt litt på å senke mondeon min. holder det at jeg bare kjøper fjærer, eller må jeg ha nye hele dempere+fjærer?

Skal bare ha 40mm da. Men, regner med det er noen har som har litt mere peiling ang dette en hva jeg har.

Noen merker å annbefale foresten? Helst ikke så mye over 3000,-

Link to comment
Share on other sites

Skal du ikke senke mer enn 40mm så er original demperne gode nok. Men som kjent er det også mange senkesett som siger, som oftest bak. Vil anbefale H&R fjærer. Har det på min Sierra. Kjørt med de over et år og har ikke siget i det hele tatt. Hos Aabenraa Fælglager kan du få tak i senkesett til Mondeo som både senker 35/35 og 30/30. Veit ikke om du har vanlig personbil eller stasjonsvogn, men de selger også fjærer til stasjonsvogn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Skal du ikke senke mer enn 40mm så er original demperne gode nok. Men som kjent er det også mange senkesett som siger, som oftest bak. Vil anbefale H&R fjærer. Har det på min Sierra. Kjørt med de over et år og har ikke siget i det hele tatt. Hos Aabenraa Fælglager kan du få tak i senkesett til Mondeo som både senker 35/35 og 30/30. Veit ikke om du har vanlig personbil eller stasjonsvogn, men de selger også fjærer til stasjonsvogn.

Mondeo kan senkes 60mm godkjent, og uten problemer med bare fjærer..

 

Jeg har forresten brukt Jamex, har hatt de på siden 2000..

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt litt på å senke mondeon min. holder det at jeg bare kjøper fjærer, eller må jeg ha nye hele dempere+fjærer?

Skal bare ha 40mm da. Men, regner med det er noen har som har litt mere peiling ang dette en hva jeg har.

Noen merker å annbefale foresten? Helst ikke så mye over 3000,-

jeg kjører med jamex fjærer(tror jeg.hehe) og kule koni. fjærene er kappet og da ble bilen lav. :P og med 18" ble meget bra

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Thunder

På Bilextra har de 50-50 senkesett til Mk3 til ca. 2000 kr. sa han men det er ikke TÜV papirer på det. Synd. Men jeg senker min 35-35 får det inn i vognkortet og skifter over til 50-50 og satser på at det går bra. Hehe he he. Ser jo ut som en 4*4 jeep nå men det er greit nå så lenge det er vinter men til sommeren må jeg bare senke den maks. hehe. og ha 19" felger. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest Scorpioen84

senket 35 med originale dempere...

 

Se etter H&R sport performace Fjærer.! ( www.powerzone.no )

 

Disse jeg har montert, å bilen ble en drøm...

Men ser jeg må skifter dempere bak, for en demper er ?lekk?... (hva anbefales.? (billig&bra, men ikke stokk stivt) )

Edited by Scorpioen84
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...